_________ استفاده از مطالب اين سايت با ذکر منبع بلامانع است _________

" کانون ایران قلم"

kanoon@iran-ghalam.de

info@iran-ghalam.de

www.iran-ghalam.de

 جلسه انجمن ایران باستان آینده درخشان در پاریس

نگاهی به وضعیت مجاهدین پس از خروج از لیست گروههای تروریستی اتحادیه اروپا،

تحولات جاری پادگان اشرف و بررسی پیام 7 بهمن ماه مسعود رجوی و پیام 22 بهمن مریم رجوی

 

25.02.2009

جلسه انجمن ايران باستان و آينده درخشان در پاريس
http://www.perseetavenir.com/farsi/?p=134

بتاریخ 21 فوریه 2009 یک نشست 6 ساعته با حضور اعضاء با سابقه جدا شده سازمان مجاهدین خلق ایران که اکثر حضار، اخیرا از عراق و از اسارت فرقه مجاهدین ازاد شده و وارد کشورهای اروپایی شده اند در پاریس تشکیل شد که اخرین تحولات پادگان اشرف و شرایط وخیم قربانیان در بند این پادگان از جمله جو سازیها و اخلال گریهای سازمان در ایجاد فضای ازاد برای ملآقات خانوادهها با فرزندان و عزیزانشان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از دولت منتخب عراق استمداد طلبیده شد که اقدامات بشر دوستانه خود را در جهت ایجاد فضای ازاد و به دور از دخالتها وتحریکات سران فرقه مجاهدین برای ملآقات خانوادهها با عزیزانشان ادامه دهد. ذیلا قسمتهای کوتاهی از توضیحات عینی و مشاهدات حضوری سخنرانان در جلسه از وقایع و اتفآقات پادگان اشرف را ملاحظه نمایید که متعاقبا در اسرع وقت فیلم این جلسه در روزهای اینده پخش خواهد شد.
ابتداء مجری برنامه آقای کریم حقی از مسئولین ارشد سابق سازمان مجاهدین، سؤالاتی راجع به تحولات گذشته و کنونی سازمان مجاهدین مطرح نمودند که هر یک از شرکت کنندگان با توجه به مشاهدات عینی خود به سؤالات مطرح شده پاسخ دادند که ذیلا چکیده نکات پاسخ داده شده درج میشود:

آقای مهندس پیرانسر: رهبری فرقه مجاهدین آقای مسعود رجوی و مریم رجوی در سر بزنگاهها فرار را بر قرار ترجیح داده و هرگز هزینه ها را از جیب وکیسه خود و شورای رهبری اش پرداخت ننموده…… آقای مسعود و خانم مریم رجوی اولین کسانی بودند که صحنه جنگ را ترک کردند. در قانون نظامی فرمانده اخرین نفر است که صحنه را ترک میکند. این واقعیت بیانگر این است که رهبری سازمان هیچ مایه ای از خودش نمی گذارد…… یکی از شیوه های اعمال فشار بر دولت عراق از طریق توسل به اعتصاب غذا است که بر خلاف تمایل قربانیان پادگان، مسئولین مجاهدین با زور و تهدید، افراد را وادار به اعتصاب غذا مینمایند…….. پس از دستگیری مریم رجوی مسئولین ارشد فرقه از همه نفرات زیر دست خواستند که دست به خودسوزی در پادگان اشرف و اطراف ان بزنند که به هر فرد که میگفتند کسی به این عمل تن نمیداد و افراد زیر دست بیکدیگر میگفتند که اگر عمل خود سوزی یک عمل انقلابی و درستی است پس چرا مسئولین سازمان متوسل به این عمل نمیشوند……. این اعمال نشان میدهند که آقای رجوی نمیخواهد که از خودش و یا شورای رهبری اش مایع بپردازد بلکه میخواهد از بدنه پایین تر مایه بپردازد.

آقای کریم حقی در ادامه بحث از آقای مهندس پیرانسر سؤال نمودند، با توجه به بافت مجاهدین ایا کسی حق تصمیم گیری در مورد خودش را دارد؟ آقای مهندس پیرانسر با توجه به سابقه و تجربه طولانی تشکیلاتی اش پاسخ دادند که، اساسا دو سوم از افراد این فرقه قوانین قرون وسطی و فرقه گرایانه را اجرا نمیکنند. در این فرقه هیچ روزنه و فضای انتقاد و اعتراض برای هیچ فرد وجود ندارد جالب اینجاست که هیچ یک از این فرماندهان و مسئولین بالا نمیخواهند از خودشان مایه بگذارند و دست به خود سوزی بزنند و فقط از افراد بدنه و زیردست میخواستند که دست به خود سوزی بزنند…….. اساسا در این فرقه انتقاد به مسعود ومریم و فرماندهان بالا جرم و گناه محسوب میشود……..

آقای کریم حقی راجع به موضوع کرد کشی سؤال نمودند که آقای نادر نادری از اعضاء با سابقه سازمان مجاهدین که در این درگیریها بر خلاف میل خودش شاهد این کشتارهای فجیع بوده پاسخ دادند که: آقای مسعود رجوی در این پیام، خودشان را مبرا از جنگ خلیج فارس میداند و تلاش مینماید عدم دخالت خود را اثبات نماید. من خودم در درگیریهای بیشماری بوده ام خانمی به نام محبوبه …… که فرمانده صحنه بود بر خلاف اعتراضات نفرات تحت امرش دستور داد به خانه ای که پر از جمعیت بود شلیک کنند. من خودم شاهد بودم که چند نفر از افراد کرد را که در صحنه ایستاده بودند و دست به هیچ عملی نزده بودند را آقای نادر دادگر و امید برومند ( ناجی) دستور دادند که دستگیر کنند و سپس این افراد بیگناه را تحویل نیروهای امنیتی عراق دادند که پس از چند ساعت نیروهای امنیتی عراق این افراد را اعدام کردند. آقای رجوی بهر حال میداند که امروز روز پاسخگویی است…… آقای رجوی پس از پایان جنگ خلیج فارس مشخصا کشتن آقای جلال طالبانی را بر هر فرد مجاهد واجب دانست و امروز از وی بنام برادر نام میبرد…..

آقای حمید سیاه منصوری(حقوق دان و متخصص حقوق بین الملل): پیام آقای مسعود رجوی مصداق بارز نقض قوانین بین المللی است زیرا که در این پیام صریحا حق حاکمیت ملی و سیاسی عراق را با تهدیدهای مکرر و علائم تحریک امیز نادیده گرفته و بطور اشکار قربانیانی را که در پادگان اشرف در اسارت هستند را به شورش و طغیان بر علیه دولت قانونی عراق دعوت نموده است و از قربانیان با لحن و کد ویژه خودش مصرانه میخواهد که در صورت تسلیم نشدن دولت منتخب عراق به خواستهای نامشروع آقای مسعود رجوی، متوسل به اعتصاب غذا و متعاقبا به عملیات انتحاری و خود سوزی شوند. چنانچه دولت قانونی عراق خویشتنداری از خود نشان ندهد که خوشبختانه تا کنون ازخود خویشتنداری نشان داده و از تشدید وخامت و بحران کاسته است، میتواند از حق قانونی خود برای دفاع از حاکمیت ملی و سیاسی خود از مواد مندرج در منشور ملل متحد از جمله مواد 51و 52 منشور ملل متحد استفاده نموده و متوسل به اقدام پیشگیرانه شود و از حاکمیت خود که در معرض خطر و ناامنی قرار گرفته بصورت مناسب دفاع نماید…………….

آقای منصور نظری: امروز که همین آقای مسعود و مریم رجوی میگویند که استرداد به ایران جنایت بر علیه بشریت است، خودشان سالیان سال همین عمل را انجام میدادند و نفرات را به زور به ایران میفرستادند از جمله زندانیان مجاهد ابو قریب را با اسرای عراقی با دولت ایران مبادله مینمودند کسانیکه میخواستند از سازمان جدا شوند را مانند سعید نوروزی و…….به علت اینکه میخواستند وانمود کنند که در درون سازمان مخالف ندارند را، کشتند. این ادعا که اینها میگویند که نفرات را مخیل به ترک اشرف میکنند دروغ محض است…….. سازمان مجاهدین درون و بیرونش دو دنیای متفاوت است.

خانم مریم رجوی پس از ترک نفرات و رفتن انها از اشرف به کمپ تیف در پیامش گفت که دشمن نه در تهران و نه در پاریس بلکه در کنار شماست.

من از زمانیکه وارد دنیای ازاد شدم متوجه شدم که در چه جهنمی زندگی میکردم و اکنون اعمال وحشیانه انها را بیشتر درک مینمایم و وقتیکه پیام انها را میشنوم متوجه میشوم که چقدر نیرنگ و فریب در پیامشان است. ادم در دنیای ازاد انزجارش از این فرقه بیشتر میشود.

آقای محمد رزاقی از اعضاء با سابقه سازمان مجاهدین: بنا به قانون آقای رجوی، "مجاهد ملآقاتی نداریم"، قانونی که آقای رجوی ابداع کرده بود که هیچ فردی حق ملآقات خانواده اش را در داخل مجاهدین ندارد. اکنون چه شده که آقای رجوی حامی روابط و عواطف خانوادگی شده…….. در مهر ماه 82 بعد از سقوط صدام مسئولین سازمان یکمرتبه غافلگیر شدند چونکه با یک پدیده جدیدی مواجه شدند بنام خانواده و بدلیل اینکه نمیخواستند که خانواده ها به داخل پادگان بیایند به همین دلیل گفتند که اینها رژیمی هستند و از امریکاییها خواستند که این خانواده ها را دستگیر نمایند سپس امریکاییها اینها را دستگیر نمودند که پس از چند ساعت امریکاییها فهمیدند که اینها خانواده های قربانیان فرقه مجاهدین هستند که متعاقبا خانواده ها را ازاد کردند……. در واقع امریکاییها، ملآقات خانواده ها را به مجاهدین تحمیل کردند…… مسئولین مجاهدین از نفراتی که خانواده اشان را ملآقات کرده بودند فیلم برداری کردند و به نفرات گفتند که در جلوی دوربین اعتراف نمایند که این خانواده هایی که به دیدن انها امده بودند، خانواده انها نیستند بلکه مزدوران وزارت اطلاعات هستند………… مجاهدین علم کردند که ملآقات تکی نداریم و نمیتوانیم داشته باشیم. چرا؟ یکی از بعد خانواده است. دیگری از بعدی که سازمان در خارج این را عکس گفته………. چرا میترسند که افراد بتنهایی با خواهر و مادرشان ملآقات کنند اگر نمیترسند که انقلابشان سوراخ شود!!!!……. مسعود رجوی همیشه میگفت که یک پدیده را میخواهید بشناسید همیشه از ان فاصله بگیرید اکنون که ما فاصله گرفتیم میفهمیم که چه جنایاتی شده. مطمئنم که خانواده هایی که اخیرا با مشکل مواجه شدند 90 در صد ان مقصر مجاهدین هستند. اگر شما ریگی در کفشتان نیست چرا نمیگذارید که نفرات بروند در خارج از قرارگاه با خانواده های خود ملآقات کنند……… تا دیروز میگفت که خانواده کانون فساد است، خانواده آخوند یونسی است……… اکنون میگوید خانواده عزیز است!………

آقای عباس صادقی از اعضاء سابق سازمان مجاهدین: ارتباط با خانواده ممنوع بوده، تماس با خانواده جرم بوده اکنون که شرایط عراق تغییر کرده به یک سری ملآقات اجباری تن داده اکنون که شرایط عوض شده پرچمدار تغییر کرده. این نفراتی که اخیرا برای ملآقات امدند در ارتباط با سازمان میباشند………….. از جمله یکی از انها با اسدالله مثنی که از شکنجه گران سازمان بوده اجازه ملآقات خواسته ولی با این حال به وی اجازه ملآقات در بیرون از قرارگاه نمیدهند از چه چیزی میترسند!؟………

آقای حامد صراف پور از اعضاء با سابقه و قدیمی سازمان اثار جنایات و وحشی گریهای سازمان را که تاکنون این جنایات توسط تعدادی از زنان از اسارت سازمان گریخته شده، افشاء شده، وی با توجه به مشاهدات عینی خود از این جنایات، بطور مفصل این جرائم را مورد بحث قرار داد و از جمله توضیح داد که خانم رجوی بشدت وحشت دارد که پای این زنان به بیرون از سازمان کشیده شود زیرا که زنان از بند گریخته ای مانند خانم نسرین ابراهیمی و بتول سلطانی با ذکر مشاهدات عینی خود از فجایع وحشتناک خارج کردن رحم زنان، دست سازمان را در سطح عمومی رو کردند………….

آقای محمد بازیار پور از اعضاء با سابقه سازمان که بیش از دو دهه از ناراضیان سیاسی فعال و تحت ستم سازمان در داخل مناسبات سازمان بوده و بشدت معترض انحصارگریها و راه حلهای سرکوبگرانه رهبری سازمان آقای مسعود رجوی بوده است، ترفندها و نیرنگهای مسعود رجوی را برای حفظ نیرو و سرگرم کردن این نیروها، افشاء نمود. یکی از شگردهای تشکیلاتی رهبری سازمان برای حفظ نیرو و امیدوار نمودن نیروها این بود که دائما مسعود رجوی بحث سر فصل را میکرد و این که این سرفصل، سر فصل نهایی است و رژیم جمهوری اسلامی در انتهای این سر فصل سرنگون خواهد شد………. مثلا سر دوره ایکه آقای خاتمی انتخاب شد، گفت که این سر فصل نهایی است و قبل از پایان دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی، رژیم خمینی سرنگون خواهد شد! ولی …………. دیدیم که در دور دوم نیز که به قول مسعود رجوی نقطه مرگ و پایانی رژیم است………، اتفاقی نیفتاد. جالب توجه اینجاست که به سرفصلهایی که خودش تعیین میکرد مقید نبود……..

گزارش تصویری این جلسه به زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

مطالبی در ارتباط:

ــ  آغاز و فرجام مجاهدین در عراق - بخش پنجم ( جواد فیروزمند )

ــ بیدار شدن از خواب شش ساله ( علی جهانی فرد )

ــ اروپا مأمن تروريست هاي مجاهدين خلق مي شود   ( لوس آنجلس تایمز )

ــ نامه به پزشکان بدون مرز ( ایران باستان )

ــ مصاحبه مسعود خدابنده با تلویزیون فارسی صدای آمریکا و تلویزیون فارسی بی بی سی  ( ایران اینترلینک )

ــ استقرار مجاهدین در عراق، خاستگاه کلیدی رجوی در پیام 7 بهمن ماه  ( بهار ایرانی )

ــ فرقه مجاهدین از بیرون و درون ( مزدک پارسی )

ــ ویدئوی سخنان هادی افشار عضو سابق مرکزیت سازمان مجاهدین ( آریا ایران )

ــ مصاحبه  با آقای  فرزاد فرزین فر شاعر و نویسنده ساکن سوئد ـ قسمت دوم ( سایت ایران قلم )

ــ تبعات تصمیم اتحادیه اروپا در خارج کردن نام مجاهدین از لیست تروریستی ( بهار ایرانی )

ــ نامه سرگشاده  به برنارد کوشنر وزیر خارجه فرانسه ( محمد حسین سبحانی )

ــ موضوعی دردسرآفرین برای آمریکا ‏ ( مجله تایم )

ــ مجاهدین فرقه هستند  ـ ژوزی دوبيه نماینده مجلس بلژیک ( روزنامه لیبر بلژیک )

ــ  نامه سرگشاده  به واتسلاو کلاوس رئیس دوره ای اتحادیه اروپا ( محمد حسین سبحانی )

ــ «مجاهدين خلق در فهرست گروه های تروريستی آمريکا باقی می ماند» ( وال استریت ژورنال )

ــ کمی حماقت چاشنی جاسوسی و تروریست ( بهزاد علیشاهی ـ وبلاگ حسن زبل )

ــ انعکاس فعالیت های اعضای جداشده از سازمان مجاهدین خلق در تلویزیون فرانسه ( بنیاد سحر )

ــ خروج از لیست سازمانهای تروریستی تغییری در سرنوشت مجاهدین خواهد کرد؟ ( هادی شمس حائری )

ــ نامه سرگشاده به واتسلاو کلاوس رئیس دوره ای اتحادیه اروپا ( علی جهانی فرد )

ــ معامله بر سر مجاهدین یا تصمیمی قضایی؟ ( رادیو زمانه )

ــ مصاحبه آقای مسعود خدابنده در مورد وضعیت مجاهدین  ( تلویزیون فارسی بی بی سی )

ــ کانون ایران قلم  خروج احتمالی سازمان مجاهدین خلق از لیست گروه های تروریستی را محکوم می کند  ( ایران قلم )

ــ مجاهدین خلق و قاعده بازی اتحادیه اروپا با ایران ( احمد زیدآبادی )

ــ مصاحبه بی بی سی با مسعود خدابنده و مهدی سامع در مورد وضعیت پادگان اشرف در عراق  ( بی بی سی )

ــ توافق مقدماتی اتحادیه اروپا در مورد تروریست نبودن مجاهدین خلق ( رادیو فردا )

ــ نامه سرگشاده به  فرانک اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان ( محمد حسین سبحانی )

ــ اطلاعیه فراکسیون سبزهای آلمان درباره مجاهدین ( ایران امروز )

ــ در مورد مسائل جدید افشا شده در سازمان مجاهدین ( بتول ملکی )

 

 

 سایت ایران قلم از انتشار مطالب و مقالاتی که در آن کلمات توهین آمیز استفاده شده، معذور است

مسئولیت مطالب درج شده بر عهده نویسندگان آن می باشد