_________ استفاده از مطالب اين سايت با ذکر منبع بلامانع است _________

" کانون ایران قلم"

kanoon@iran-ghalam.de

info@iran-ghalam.de

www.iran-ghalam.de

نگاهی به روش های اخاذی مالی  مجاهدین خلق در اروپا ـ قسمت چهارم

 

 

17.02.2010

علی جهانی ـ ایران قلم

 

مقدمه:

اخبار موثق حاکی است که فرقه مجاهدین خلق بعد از خروج غیر موجه از لیست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا در صدد بازسازی و تقویت ستادهای اخاذی و مالی سازمان و جمع آوری پول از شهروندان اروپایی و بکار گیری آن برای هزینه های این فرقه تروریستی می باشدبراساس شواهد عینی سازمان مجاهدین خلق در چند شهر مهم المان از جمله هامبورگ، برلین، کلن و آخن و همچنین کوپنهاگ در دانمارک و استکهلم در سوئد اقدام به جمع آوری کمک های مالی در پوش نقض حقوق بشر در ایران، کمک به سیل زدگان هائیتی، کمک به کودکان عراقی کرده است. این در حالیست که  خود این سازمان یکی از نقض کنندگان حقوق بشر می باشد و اساساً نگهداری کودکان توسط والدین انها در سازمان مجاهدین خلق ممنوع شده است. در ارتباط با اخاذی های مالی  مجاهدین در آلمان ، دادگاه عالی آلمان در 21 دسامبر 2001 و بعد از یک تحقیق دو ساله در این مورد و همچنین شواهد بدست آمده 25 دفتر و پایگاه مجاهدین را در آلمان تعطیل کردند. براساس تحقیقات صورت گرفته در آن مقطع در آلمان مشخص شد که سازمان مجاهدین خلق  ده تا دوازده میلیون مارک را برای خرید تسلیحات و تدارکات نظامی استفاده کرده است.

 به همین دلیل با توجه به فعال شدن ستاد مالی سازمان مجاهدین در صدد برآمدیم که با درخواست از آقای علی جهانی که یکی از اعضای قدیمی مجاهدین  خلق بوده  و به مدت سه سال نیز در ستاد های مالی سازمان مجاهدین در آلمان و سایر کشورهای اروپایی مشغول به فعالیت بوده است، تجربیات شخصی خود را در این زمینه و روش های اخاذی در این سازمان را به اطلاع خوانندگان  و همچنین شهروندان اروپایی و دولت های تابعه آنها قرار بدهد. در زیر  خاطرات و تجربیات آقای علی جهانی را در این ارتباط ملاحظه می کنید.

 تحریریه ایران قلم

 

لینک به قسمت اول

لینک به قسمت دوم

لینک به قسمت سوم

 

قسمت چهارم:

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردم . مسئول این پایگاه مهناز شهنازی عضو فعلی شورای رهبری سازمان بود. وی روزی مرا صدا کرد و گفت برای کار مالی اجتماعی باید به سوئد بروم. مهناز شهنازی قبلا در عراق مسئول مدرسه مجاهدین بود اما با آواره شدن کودکان مجاهدین توسط مسعود رجوی و مریم رجوی برای به انجام رساندن طلاق های اجباری، مدرسه ای که مربوط به همین بچه های اعضای مجاهدین بود ، دیگر تعطیل شد. بعد از آن هم  مهناز شهنازی به آلمان آمده بود و مسئول بخش مالی اجتماعی سازمان مجاهدین در این کشور شده . او  من را توجیه کرد که چرا باید از آلمان به کشور سوئد و شهر استکهلم بروم. روز بعد به اضافه افراد دیگر به سوئد رفتیم.  مسئول آنجا بهشته شادرو ( تهمینه ) بود که بعد ها به دلیل ذوب شدگی در رهبری از طرف مسعود رجوی به مقام  مسئول اول سازمان مجاهدین خلق منصوب شد.

در استکهلم من و سایر افراد موظف شدیم نوار ویدئویی مریم رجوی که از پاریس فرستده بود، ببینیم. خطاب وی به مالی کاران جهت بسیج مالی اجتماعی بود و  مریم رجوی گفته بود که هر نفر بایستی روزانه دوهزار دلار تعهد داشته باشد و و این مبلغ را از مردم اروپا با شیوه های مختلف بگیرد. وی می گفت برای ارتش آزادیبخش در عراق پول نیاز داریم و شما باید هر کدام وظیفه انقلابی خودتان را انجام بدهید.

بهشته شادرو  بعد از دیدن نوار مریم رجوی  ما را صدا کرد و سازماندهی تیم های مالی اجتماعی را به ما ابلاغ کرد. قرار شد من به همراه  مصطفی زندیه به شهر مالمو در جنوب سوئد برویم که مسئول آنجا معصومه زرندی بود.  وی سرتیم من شد که به  همراه خانمی دیگر بنام گل آذین بودیم.  بعد از اعلام تیم بندی من با بهشته شادرو صحبت کردم و این سؤال را مطرح کردم که وقتی  در عراق  من در قسمت ستاد مالی در اشرف کار می کردم، مسئولم می گفت ما  پول برای خواهر مریم در خارج نیاز داریم و حالا در اینجا خواهر مریم  در نوار ویدئویی می گوید پول برای ارتش در عراق نیاز داریم و ایا این دو با هم تناقض ندارد؟

همچنین سوال دیگری که برای بهشته شادرو که مطرح کردم این بود که چرا ما  پول برای ارتش در عراق می خواهیم ولی  باید به اسم بچه ها برویم و پول جمع آوری کنیم. آیا درست است که دروغ بگوئیم ؟  بهشته شادرو جواب سؤال های من را نداد و فقط گفت الان زمان طرح مشکل و  جواب دادن به سوالات نیست و وقت نداریم . تو هم  سریعتر باید بروی برای کار مالی اجتماعی . من هم قبول کردم .

قبل از اینکه از اتاق بیرون بروم به وی گفتم  با توجه به هوای سرد سوئد من نیاز به یک کاپشن گرم دارم که بهشته شادرو  500 کرون سوئد داد تا بروم کاپشن بخرم . من رفتم گشتم و ارزانترین کاپشن کمتر از 700 کرون نبود لذا موفق به خرید نشدم که زنگ زدم و به بهشته شادرو گفتم که جریان چیست که او پشت تلفن حسابی با من دعوا کرد و گفت بایستی کاپشن را بدزدم. در سازمان به دزدی " کار هلندی  می گفتند و من هم به او گفتم باشه ، ولی  این کار را نکردم. وقتی به پایگاه برگشتم به بهشته شادرو گفتم موفق به دزدیدن نشدم.  بهشته شادرو کلی با من دعوا کرد و گفت تو بی عرضه هستی و بعد هم آن 500 کرون را از من گرفت.  من هم بعد از رفتن به شهر مالمو از یک هوادار سازمان بنام صدرالدینی یک کاپشن دست دوم گرفتم تا توی سرمای سوزان اسکاندیناوی برای کار مالی استفاده کنم .در شهر مالمو مشغول کار شدیم و من به خانم معصومه زرندی گفتم شما که مسئول پایگاه هستید دیگر چرا با ما بعنوان سر تیم مالی به خیابان می آیید . او گفت : خواهران حرز برادران هستند یعنی مواظب انقلاب شما باشند تا سوراخ نشود.

سازمان   بعد از طلاق های اجباری در  سازمان، اجازه نمی داد افراد بویژه مردان به تنهایی مدتزمان طولانی بیرون باشند، سازمان نگران بود افراد به دلیل فشار های جنسی به جنس مخالف نگاه کنند یا با آنها رابطه برقرار کنند. به همین دلیل سازمان از همین زاویه زنان را به عنوان نگهبان همراه مردان می کرد. جالب این بود که خانم معصومه زرندی  که مواظب ما بود بهمراه خانم دیگری یعنی گل آذین بعد از یک هفته رفتند و شوهر کردند. و وقتی هم به استکهلم ـ سوئد بازگشتیم در آنجا دیدیم که خانم خجسته آزادی که در اشرف فرمانده یگان من بود رفت و شوهر کرد. البته نه اینکه آ«ها کارهای نادرستی کردند، بلکه بهترین کار و مشروع ترین کار ممکن را انجام دادند. با این توصیف از موضع کنایه

من با خانم بهشته شادرو گفتم شما که می گفتید خانم ها باید مواظب ما برادران باشند پس چی شد چون جوابی نداشت گفت شما باید برای ادامه کار مالی به نروژ بروید قبل از اینکه به کار مالی در نروژ بپردازم باید یک نکته را در کار سوئد توضیح دهم.   مسئولین سازمان در سوئد برای رسیدن به تعهد مالی یعنی  2000  دلار برای هر نفر خیلی روی نفرات فشار می آوردند مثلا یک نمونه گفته بودند اگر به تعهد نرسیدید حق ندارید که به پایگاه برگردید . یادم است یک شب ساعت یازده بود که موسی ایزدیان که فکر می کرد مسئول او به شوخی این حرف را زده است به پایگاه برگشت ، در حالیکه به تعهد خودش نرسیده بود که مسئول پایگاه  او را راه نداد و او شنبه شب تا صبح داخل مترو  بسر برد.

ادامه دارد

مطالب در ارتباط:

ــ نامه سرگشاده آقای رضا صادقی به آقای ویدال کوادرس ( رضا صادقی )

ــ مصاحبه سایت ایران قلم با خانم بتول سلطانی عضو سابق شورای رهبری سازمان مجاهدین خلق ـ قسمت هفتم، زنان و استثمار مضاعف، بمناسبت 8 مارس روز جهانی زن ( سایت ایران قلم )

ــ نخستین اتهام او چیست؟ بمناسبت 8 مارس روز جهانی زن ( الهه قوام پور )

ــ گزارشگران تقلبی در داخل اشرف (امید پویا )

ــ حقوق زنان یا طعمه ( الهه قوام پور )

ــ مصاحبه آقای میلاد آریایی با خانم بتول ملکی و محمد حسین سبحانی  ( میلاد آریایی )

ــ حمایت مجاهدین از بقایای صدام، رویکرد اصولی یا فرصت طلبانه ( بهار ایرانی )

ــ  نگاهی به دستگیری عبدالمالک ریگی ( الهه قوام پور )

ــ مصاحبه با قربانیان نقض حقوق بشر در مجاهدین خلق در شهر ژنو(مصاحبه با مادر رضوان و خانم سهیلا نوروزی )

ــ چرا رجوی مانع دیدار خانواده ها با فرزندانشان در قلعه اشرف  می شود؟ ( الهه قوام پور )

ــ مصاحبه سایت ایران قلم با خانم بتول سلطانی عضو سابق شورای رهبری سازمان مجاهدین خلق ـ قسمت ششم آنچه در دل اوست، یک نکته بیش نیست ( سایت ایران قلم )

ــ مصاحبه سایت ایران قلم با آقای مصطفی محمدی، درب  ورودی قرارگاه اشرف ـ عراق ( ایران قلم )

ــ اشک شوق دیدار ( مسعود جابانی )

ــ سید یوسف جرفی و قادر استادی با جدایی از گروه تروریستی مجاهدین به خانواده ها پیوستند ( ایران اینترلینک )

ــ نامه ای به لئون ( مهدی خوشحال )

ــ فرار به جلو مفتضحانه فرقه رجوی برای جلوگیری از دیدار خانواده ها با فرزندانشان    ( بتول سلطانی )

ــ حضور قربانیان مجاهدین خلق در کنسولگری فرانسه در شهر ژنو ( ایران قلم )

ــ همراه با  محمدی ودیگرخانواده اسیران فرقه رجوی پژواک صدای این هستی باختگان باشیم ( الف مینو سپهر )

ــ تقاضا از مقامات عراقی برای کمک به خانواده قربانیان در کمپ اشرف ( ایران اینترلینک )

ــ مصاحبه با قربانیان نقض حقوق بشر در مجاهدین خلق در شهر ژنو  ( ایران قلم )

ــ نامه ای برای سمیه  ( الهام قوام زاده )

ــ ملاقات قربانیان مجاهدین خلق با نهاد های مدافع حقوق بشر در ژنو ( ایران قلم )

ــ حمله مجاهدین به خانواده های ایرانی اسیران در پادگان اشرف ( العالم )

ــ حضور گسترده قربانیان در"اجلاس حقوق بشر سازمان ملل" در ژنو ( ایران سبز )

ــ حضور فعال زنان مدافع حقوق بشر در   ژنو ـ سوئیس ( ایران قلم )

ــ شروع رسیدگی قوه قضاییه عراق به جرایم جنایی مجاهدین خلق ( ایران اینترلینک )

ــ چه كسی مجاهدین را نقد می كند؟ ( مزدا پارسی )

ــ مصاحبه  با خانم سلطانی عضو سابق شورای رهبری مجاهدین، قسمت پنجم ـ برای " ناکرده " هایتان ( از من ) پوزش بطلبید ( سایت ایران قلم )

ــ نامه ای به زهرا ( مهدی خوشحال )

ــ آقای رجوی می خواهند صورت مسئله اصلی را پاک کنند ( بهار ایرانی )

ــ مصاحبه  با خانم سلطانی عضو سابق شورای رهبری مجاهدین، قسمت چهارم ـ نگاهی به پیام سی دی ماه 1388 مسعود رجوی   ( ایران قلم )

ــ خانواده اسیران فرقه تروریستی رجوی _ مزدور اطلاعاتی ! و یا قربانی ؟( الف مینو سپهر )

ــ نگاهی به روش های اخاذی مالی  مجاهدین خلق در اروپا ـ قسمت دوم ( علی جهانی )

ــ مصاحبه  با خانم سلطانی عضو سابق شورای رهبری مجاهدین، قسمت سوم ـ نگاهی دیگر به کودکان خاکستری  ( ایران قلم )

ــ مدالی برای یک تروریست در فرانسه ( انجمن عدالت )

ــ نگاهی به روش های اخاذی مالی  مجاهدین خلق در اروپا ( علی جهانی )

ــ شیوه های جمع آوری صدقه و کمک مالی توسط سازمان مجاهدین – بخش اول  ( کانون آوا )

ــ این شهر همیشه شهر بازی بوده است ( حسن زبل )

ــ نگاهی به پیدا و پنهان فرقه رجوی در دنیای مجازی ( مینو سپهر )

ــ پشت پرده پیام تسلیت مریم رجوی به مردم هائیتی ( ایران اینترلینک )

ــ نامه آقای جواد فیروزمند و پاسخ خانم بتول سلطانی ( ایران قلم )

ــ مصاحبه  با خانم سلطانی عضو سابق شورای رهبری مجاهدین، قسمت دوم ـ وقتی صاحب سلاح باشد، سلاح هم هست ( ایران قلم )

ــ نامه انجمن ایران باستان به آقاینیکلاس سارکوزی رئیس جمهور  فرانسه (ایران باستان )

ــ نامه سرگشاده مسعود خدابنده به نخست وزیر بریتانیا، گوردن براون ( سی ان بی سی )

ــ مصاحبه سایت ایران قلم با خانم سلطانی عضو سابق شورای رهبری مجاهدین خلق، قسمت اول ( ایران قلم )

ــ فرار جمعی راه حل فرضی رجوی در جریان انتقال و جابجایی ( بهار ایرانی )

ــ گزارش دادگاه ایوبونه در پاریس ـ قسمت اول  ( آریا ایران )

ــ ورود خانم بتول سلطانی عضوگریخته شورای رهبری به اروپا و پیامدهای سازنده آن درجمع شدن پایگاه اوور ( مینو سپهر )

ــ مصاحبه با خانم  بتول سلطانی وآقای رضا صادقی در پارلمان اروپا،قسمت دوم ( ایران قلم )

ــ نگاهی به حضور خانم بتول سلطانی در پارلمان اروپا و تصمیم دولت عراق برای جابجایی اعضای مجاهدین  ( علی جهانی )

ــ دادگاه پاریس ،"ایوبونه" و شکست مفتضحانه مجاهدین در پای میز محاکمه ( آریا ایران )

ــ نامه تشکر کانون ایران قلم به آقای دکتر برنارد کوشنر وزیر خارجه فرانسه ( ایران قلم )

ــ عراق به جولانگاه تروریست ها و مجاهدین خلق تبدیل نخواهد شد ( ترجمه از ایران اینترلینک )

ــ جمع شدن اشرف گامی مهم درراه مبارزه باتروریسم ( مینو سپهر )

ــ مصاحبه با خانم بتول سلطانی وآقای رضا صادقی در پارلمان اروپا، قسمت اول ( ایران قلم )

ــ متن سخنرانی خانم بتول سلطانی در پارلمان اروپا ( بتول سلطانی )

ــ جنگجویان سابق در قبال دستور پلیس عراق برای ترک کمپ اشرف مقاومت می کنند ( خبرگزاری فرانسه ـ ترجمه از ایران اینترلینک )

ــ حضور خانم بتول سلطانی در پارلمان اروپا، یک پیروزی دیگر ( ادوارد ترمادو )

ــ پاسخ برنارد کوشنر وزیر امور خارجه فرانسه به سئوال کتبي سناتور ژان پیرشونمان  در مورد قرارگاه اشرف در عراق  ( ترجمه از کانون آوا )

ــ راه حل واقع بینانه دولت عراق برای انتقال فرقه مجاهدین به بغداد یا نقره السلطان ( ایران قلم )

ــ نامه انجمن ایران باستان به آقای گونار ویگو لوند سفیر محترم کشورسوئد در فرانسه ( ایران باستان،آینده درخشان )

ــ خوش آمدگویی به ورود خانم بتول سلطانی به اروپا ( پیام رهایی )

ــ سفر به اعماق " نقره السلطان" ( جواد فیروزمند )

ــ درحالیکه دانشجویان ایرانی به دولت خود اعتراض می کنند، نقشه های سازمان مجاهدین خلق علیه مردم عراق با شکست مواجه میگردد ( آن سینگلتون )

 ــ حضور خانم بتول سلطانی و آقای رضا صادقی در پارلمان اروپا ( بتول سلطانی ـ رضا صادقی )

ــ نامه کانون ایران قلم به آقای گونار ویگو لوند سفیر سوئد در فرانسه ( ایران قلم )

ــ ای رهبر چماقداران جاسوس! اسم و شماره قطار من را فراموش کردی  ( بتول ملکی )

ــ خطر تروریست ها در اوورسورواز برای مردم فرانسه ( علی جهانی )

ــ  مصاحبه آقای بهزاد علیشاهی با آقای محمد حسین سبحانی در محل آکسیون ضد فرقه گرایانه ایرانیان در شهر سرژی فرانسه ( ایران قلم )

 

 سایت ایران قلم از انتشار مطالب و مقالاتی که در آن کلمات توهین آمیز استفاده شده، معذور است

مسئولیت مطالب درج شده بر عهده نویسندگان آن می باشد