_________ استفاده از مطالب اين سايت با ذکر منبع بلامانع است _________

" کانون قلم"

www.iran-ghalam.de

مطالب بایگانی شده در ماه یونی2007

                    م ـ خــدابنده ـ 30.06.2007       ما و رجوی و خربزه ای به نام محمد حیاتی   

دو هفته ای از افتضاح اعزام مزدوران رجوی برای ضرب و شتم مدعوین جلسه انجمن حمایت از مهاجرین و ایرانیان مقیم فرانسه می گذرد. الان دیگر تقریبا نفرات ارسال شده، برنامه ریزی های قبلی، نفراتی که در ایستگاه مترو و بیرون مستقر شده بودند، رد تلفن هایی که انجام گرفته و هزار چیز دیگر بیرون آمده است و خارج از مسائل قضایی که در دست پیگیری هستند، تحلیل گران بر یک موضوع ...

                     م ـ عـباسـلو ـ 30.06.2007      ناگفته هایی از جنایات فرقه تروریستی رجوی

من هم جواب دادم: برادر من در گذشته قبل از اينكه به عراق بيايم برداشت ديگري از سازمان داشتم.اما از زماني كه وارد مناسبات سازمان در عراق شده ام به اين نتيجه رسيده ام كه سازمان آنگونه كه من فكر ميكردم نيست و آنچه را كه من در اشرف ميبينم با ديدگاه قبلي من از سازمان تفاوتهاي زيادي دارد.

                          ا ـ اینترلینک ـ 30.06.2007      نامه سرگشاده ایران اینترلینک به وزیر امور خارجه  آمریکا 

این حمله تروریستی که در تاریخ هفدهم ژوئن 2007 بوقوع پیوست توسط فردی بنام محمد حیاتی رهبری می گردید. محمد حیاتی یکی از رهبران شناخته شده فرقه تروریستی رجوی است که متهم به دست داشتن در ترور شهرندان امریکایی در ایران در دوران حکومت شاه می باشد. مدارک همچنین نشان می دهند که وی مستقیما در کشتار اکراد و شیعیان عراقی بدستور مستقیم صدام حسین ...

                           بتول ملکی ـ 30.06.2007       17 ژوئن برگی دیگر از جنایات مجاهدین خلق 

حمله و هجوم با اسلحه سرد توسط سازمان مجاهدین خلق به اجتماع انجمن حمایت از مهاجرین و پناهندگان، در فرانسه، همه ما را که زمانی با این سازمان با عشق تمام کار می کردیم و همچنین خیلی از کسانی دیگر را دچار حیرت و شوک کرد. در 17 ژوئن 2007، اوج وحشیگری و دریدگی سیاسی و آشفتگی ایدئولوژیکی گروهی به نمایش گذاشته شد که خودشان را تا حالا با چنگ انداختن به هر وسیله ممکن؛ مدافع تجمعات و اجتماعات مسالمت آمیز نشان می دادند. به هر وسیله که شده چهره خودشان را به رنگ و روغن دمکراسی بزک کرده و تمام اعمال ضد بشری خودشان را در قرارگاه اشرف و بطور کلی در سازمان در عراق ، با منتقدین و جداشدگان خودشان کتمان کرده و به هیچ وجه نمی خواستند چهره واقعی خودشان را به مردم نشان دهند. ولی در روز 17 ژوئن، پرده های ریا را پس زدن دو چهره و واقعی و کریه منظر خودشان را با هجوم با چاقو و پنجه بوکس و غیره به جداشدگان و شرکت کنندگان در کنفرانس انجمن آریا در سالن فیاب در فرانسه ، به نمایش گذاشتند.

                          رادیــو آلمان ـ 30.06.2007      ابقای سازمان مجاهدین در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا

فعالیت‌های این سازمان اپوزیسیون ایرانی در تبعید زیر نظر و مراقبت سازمان امنیت آلمان، موسوم به سازمان حفظ قانون اساسی آلمان است. سازمان امنیت آلمان در ژانویه‌ی ۲۰۰۶ گزارشی ۲۵ صفحه‌ای درباره‌ی مجاهدین خلق انتشار داده است که به موضوع‌های زیر پرداخته است: تاریخچه، ایدئولوژی و ساختار تشکیلاتی این سازمان، شیوه‌ی رهبری تحکم‌آمیز و خودکامه‌ی درون‌سازمانی، انواع فعالیت‌های مسلحانه و تروریستی در دوره‌های پیش و پس از انقلاب، شیوه‌های مبارزه‌ی سیاسی در کشورهای غربی و آلمان، منابع مالی و سوء‌استفاده از کمک‌های مالی ...

                          رادیــو فـردا ـ 29.06.2007      مجاهدین خلق در لیست تازه سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا

۲۷ ‬کشور عضو اتحاديه اروپا  پس از صدور حکم دادگاه اتحاديه اروپا و تقاضای  مجاهدين خلق برای خروج از فهرست گروه ها و تشکيلات سازمان های تروريستی، اين فهرست را مورد  بازنگری و بررسی  قرار دادند . به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، وزارت امورخارجه آمريکا معتقد است که سازمان مجاهدين خلق از حمايت مالی صدام حسين، رييس جمهور پيشين عراق ...

                    محمد سبحانی ـ 29.06.2007     روزهای تاریک بغداد (70 ) مشاهده عدم صداقت

ابراهیم ذاکری در پیگیری مسائل تشکیلاتی برعکس دیگر مسئولین سازمان،( فرضاً مهدی ابریشمچی یا محمد حیاتی ) برخوردهای جدی تری داشت. در هر صورت من مشکل سلمان باقرزاده را به رباب صادقپور احاله دادم تا نوارهای ویدئویی نشست را نگاه کنم. در طول تماشای مجدّد بحث ها، واقعاً نمی توانستم اشکالی را در حرف های خود و بحث های صـورت گرفـته پیدا کنم. ضمن اینکه با دیدن دوباره بحث ها برای اولین بار رگه هایی از" عدم صداقت " را در برخوردهای سازمان احساس می کردم. از خودم سؤال می کردم: چرا سازمـان و برادر مسعود باید به صورت فرمالیستی دو تابلوی استراتژیکـی مختلف مطرح کنند؟ چرا به صورت دروغ و تاکتیکی، خواهر مریم و خواهر فهیمه و مسئولین ارشد سازمان خود را طرفدار استراتژی ای قلمداد می کردند که به آن اعتقاد نداشتند؟ بنابراین با تماشای نوارهای ویدئویی نشست شورای مرکزی نه تنها سؤالات و دیدگاه های استراتژیکی من اصلاح نشد، بلکه برای اولین بار رگه هایی از عدم صداقت را در برخوردهای سازمان مشاهده می کردم که راه به محتوی می برد. من اشتباهات تاکتیکی و استراتژیکی را امری طبیعی و قابل گذشت می دانستم، ولی مشاهده عدم صداقت و ...

                    بـی بـی سـی ـ 29.06.2007      مجاهدین خلق در لیست تروریستی باقی ماند

اتحادیه اروپا هر شش ماه يک بار فهرست سازمانهایی را که تروریستی قلمداد می کند مورد بررسی قرار می دهد و فهرست تازه ای منتشر می کند. در فهرست تازه اين اتحادیه همچنان نام سازمان مجاهدین خلق گنجانده شده است. رهبران سازمان می گویند مدتهاست که مشی مسلحانه را کنار گذاشته و به سازمانی صرفا سیاسی تبدیل شده اند اما به نظر می رسد که اتحادیه اروپا و همچنین ایالات متحده آمريکا، هنوز این ادعای رهبران سازمان را نپذیرفته اند.

                          انجمن آریا ـ 29.06.2007       افشای حضور محمد حیاتی فرمانده عملیاتی و تروریستی مجاهدین در پاریس    

همانطور که در اطلاعیه های قبلی ذکر شد،محمد حیاتی یکی از بالاترین فرماندهان عملیاتی- نظامی سازمان مجاهدین خلق ایران وعضو شورای ملی مقاومت(وابسته به مجاهدین) ،فرماندهی و هدایت عملیات تروریستی برهم زدن سمینار انجمن ما را در روز 17 ژوئن 2007 از طرف شخص مریم رجوی و عالیرتبه ترین فرماندهان و مسئولین این سازمان و شورای ملی مقاومت، در سالن فیاپ –پاریس را بر عهده داشته است. در همین رابطه عکس و فیلم محمد حیاتی در برابر سالن فیاپ که حین فرماندهی عملیات توسط پلیس فرانسه شناسایی،بازداشت و دستگیر شده است را منتشر کردیم.(مجددا ضمیمه این اطلاعیه میشود)

                           ا ـ موثفی ـ 29.06.2007        حاشاگران  

ما هرگز آن شکنجه ها و در بدری ها و زندان رفتن ها و ابوغریب را فراموش نکردیم ما هرگز چهر شما را با هر شکلی خودتان را رنگ و آرایش کنید را فراموش نکردیم و آن نشست های عملیات جاری و دادگاهی در بین 2000 نفر و ضرب و شتم و تف کردن  بر سر و روی مان را فراموش نکردیم ما شما را خوب می شناسیم و شما نمی توانید از دست عدالت فرار کنید دنیا صاحب مرده نیست حساب و کتاب دارد.

                          س ـ نوروزی ـ 29.06.2007      نامه ای از خانم سوسن نوروزی به مسعود خدابنده و پاسخی کوتاه 

من به بخش به اسارت رفتن روح و روان بازماندگان در تشكيلات كاري ندارم صحبت هاي شما متين كه مطمئن هستيم گوش شنوايي وجود ندارد ! ولي حداقل اميدواريم خود آن افراد ماهيت رهبريت اشان را درك كنند وگرنه براي خانم و آقاي رجوي و همپالگي هايشان ( كه نامشان نيز روح هر آدم باشرفي را دچار رعشه ميكند) ديگر حسي از عطوفت و محبت باقي نمانده تا نگران تباه شدن عمر بازماندگان تشكيلات باشند

                          رـ اسکروتن ـ 29.06.2007      میراث ریچارد رورتی

ما میراث رورتی را چگونه باید مورد ارزیابی قرار دهیم؟ بدون تردید او قابل فهم‌ترین فیلسوف از میان فلاسفه‌ی پست مدرن بود هرچند چنین چیزی در یک رقابت دستاورد بزرگی محسوب نمی‌شود. و او یقیناً با اندیشه‌هایش در باره‌ی احتمال و کنایه شناخت واقعی را به شیوه‌ی غیرعادی اندیشه‌ی پست مدرن افزود. هرچند من بر این باورم که مفهوم حقیقت مسئله‌ی بنیادین در گفتمان انسانی است.

                          ایران ســبز ـ 29.06.2007       فرمانده عملیات مجاهدین در پاریس به عراق گریخت

 تهاجم مجاهدین به سمنیار انجمن حقوق بشری آریا در پاریس را فردی بنام محمد حیاتی یکی از مسئولین ارشد مجاهدین که یکی از فرماندهان نظامی و آموزش دیده مجاهدین در عراق بوده است، هدایت می کرد. بعد از هدایت این عملیات توسط این فرد، جداشدگان از سازمان مجاهدین بلافاصله ماهیت و هویت اصلی این عنصر آموزش دیده مجاهدین در عراق را به اطلاع عموم و مقامات امنیتی فرانسه رساندند.

                          روسیا روشن ـ 28.06.2007      پيش بسوي جدايي منطق كذائي از فلسفه انقلابي

 فرگه ، فيلسوف،رياضي دان، منطق دان آلماني،پايه گذار منطق مدرن، تئوريسن ارقام، تحليل گر و مفهوم شناس زبان، رياضي داني بود كه از نظر سياسي، سنت گرا بود ولي موجب تكان علايق فلسفي جوانان به علم منطق شد. او موجب تحول علم منطق و فلسفه زبان نيزاست .

                          رادیو آلــمان ـ 28.06.2007     سازمان مجاهدین موضوعی برای نشست وزیران محیط زیست اروپا

شورای وزیران محیط زیست اتحادیه‌ی اروپا در نشست امروز (۷ تیر) خود به سازمان مجاهدین خلق می‌پردازد. به گزارش آسوشیتد پرس، احتمال می‌رود که باقی ماندن نام این سازمان در لیست گروه‌های تروریستی تأیید شود. آسوشیتدپرس به نقل از یک سخنگوی وزارت محیط زیست آلمان می‌نویسد که سازمان مجاهدین یکی از موضوعات مورد بحث در نشست وزیران محیط زیست اتحادیه‌ی اروپاست.

                          ف ـ سرکوهی ـ 27.06.2007     عدم خشونت کالای لوکس بی خریدار یا نیاز و امید؟

طنز تلخ و طعنه تاریخ در محرومیت گاندی از جایزه صلح نوبل نیز رخ نمود. کمیته جایزه صلح نوبل، به رغم پیشنهادهای بسیار، از اعطای جایزه صلح به بزرگ ترین مروج صلح خودداری کرد. کمیته داوری جایزه صلح نوبل را احزابی برمی گمارند که درپارلمان نروژ حضور دارند. این کمیته که گاندی را به دلایل سیاسی از دریافت جایزه محروم کرد، برندگانی چون هنری کیسینجر و مناخیم بگین را در کارنامه خود دارد.

                    بهار ایرانی ـ 27.06.2007       ضرورت مونیتورینگ مجاهدین  در اروپا 

اثبات این ادعا که بحران سراپای مجاهدین را فراگرفته،  چندان مشکل نیست. این وضعیت را می توان در تلاقی و برایند عوامل زیر ارزیابی کرد. انتشار لیست تروریستی وزارت امور خارجه امریکا و ابقاء نام سازمان مجاهدین بعلاوه تاکید بیانیه بر تمایلات فرقه ای، حداقل حامل این پیام بود که تلاش های آنها برای کسب اعتماد امریکا راه به جایی نبرده و بعضا دامنه چالش میان مجاهدین و امریکا را عمیق تر کرده است. سکوت مجاهدین بر ناامیدی و استیصال خط اعتمادسازی تاکید دارد تا احتمالات دیگر.

                    محسن عباسی ـ 26.06.2007     قدسیت رهبری و خودسوزی ها در مجاهدین

نکته دیگر این است که چه کسی این حق را به نیروئی داده است که خود سوزی های سازمان دهی را به مرحله اجرا دربیاورد . اگر قبول ندارید به نوشته های آقای منصور قدرخواه رجوع کنید که در آنزمان نوشتند که صدها نفر آماده خود سوزی میباشند ومن خود نیز شاهد بودم که در فرانسه چگونه مسئول بالای سازمان گفت :ما دارای یک لیست بلند بالا صدها نفری برای خود سوزی هستیم . این قدر فناتیک نمیتواند در گروهی باشد ورهبری آنقدر قدسیت داشته باشد که برایش خود سوزی کرد . این چنین کور کورانه در قدسیت رهبری بودند همیشه برای جامعه ...

                    رادیو آلــمان ـ 26.06.2007      حق خواهی شیرین عبادی ، نظری به مبارزات و زندگی او در 60 سالگی 

شیرین عبادی، برنده جایزه نوبل صلح سال ۲۰۰۳ در روز پنجشنبه (۲۱ ژوئن) ۶۰ ساله می‌شود. چهار سال پیش که شیرین عبادی جایزه نوبل صلح را در اسلو دریافت کرد و سپس به وطنش ایران بازگشت، فعالان حقوق مدنی در ایران با شادی فراوان به استقبالش شتافتند، اما بسیاری از سیاستمداران ایران کوشیدند تا در گفته‌هایشان از ارزش جایزه‌ بین‌المللی‌ای که او دریافت کرده بود بکاهند. عبادی ۶۰ سال پیش در همدان به دنیا آمد و در تهران بزرگ شد. پدرش حقوقدان بود و با نوع تربیت خود توانسته بود به  فرزندانش حس برابری میان دختر و پسر را ...

                    ش ـ حائری ـ 25.06.2007      مجاهدین و تکامل چماقداری 3 

مجاهدین چون در همه جا تشکیلاتی عمل می کنند ممکن نیست که بدون اجازه تشکیلاتی به اجتماعات حمله کنند و شرکت کنندگان را در خاک اروپا مورد ضرب و شتم قرار دهند. در سمیناری که به همین مناسبت چند سال پیش در پاریس تشکیل شده بود  مجاهدین تعدادی نیرو برای بر هم زدن جلسه اعزام کرده بودند اما فقط فریاد می کشیدند و شعار می دادند و ضرب و جرحی در کار نبود زیرا دستور درگیری نداشتند و ما هم در اطلاعیه هایمان چنین چیزی را اعلام نکردیم که زدند و کشتند و بردند و... اما امسال خط عوض کرده اند.

                     کریم حـقـی ـ 25.06.2007       مرز مروت و مردانگی کجاست؟  

در اینجا ضمن اینکه محدوده آزادی بیان بسیار وسیع و گسترده است؛ اما متقابلا امنیت قضایی؛ حریم خصوصی افراد؛ سیستم قضایی و حقوقی کارآمد و مدافع کار و زندگی فرد فرد افراد جامعه هم وجود دارد. در این جوامع همه افراد از هرگونه اتهامی مبرا هستند مگر اینکه در دادگاهی صالحه جرم مربوطه اثبات شده باشد.

                    م ـ خــدابنده ـ 25.06.2007       خانم رجوی! مشکل شما تجمع هفتاد هزار نفری است؟   

ندا حسنی، جوان مردم را بخاطر دو روز جدا شدن از تخت خوابتان به آتش می کشید و می کشید، مجید معینی پیرمرد را مجبور می کنید در وسط بازداشتگاه اشرف عبا و عمامه به سر کند و ادای پیشنماز در بیاورد و از محمد حیاتی نگون بخت در سن شصت سالگی و با آن موی سپیدش چاقو کش و قداره بند می سازید. برای چه؟

                             س ـ حضرتی  ـ 13.06.2007      وقتی مهدی خوش غیرت پینوکیو می شود 

دستگاه دروغپردازی باند تبهکار و ضد خلقی رجوی مانند تمامی بی آیندگان تاریخ سعی کرد با حمله به مخالفان سیاسی خود  در پاریس که در اورسوراز و زیر نظر مریم رجوی به فرماندهی محمد حیاتی ( ممد قمه کش )  انجام شد برای مدت کوتاهی روی بحران های داخلی باند ورشکسته و وابسته رجوی را که  دچار بحران جدی هویتی و ایدئو لوژیکی و سیاسی ( خارجی ) شده است، سرپوش بگذارد.

                         م ـ  جابانـی  ـ 25.06.2007      مریم رجوی قاتل ندا حسنی و دیگر قربانیان 17 ژوئن 2003 

موضوع  درست بودن و یا نبودن یک جریان سیاسی و یا سانحه تاریخی، نیست. موضوع برسر روش برخوردها و چگونگی برخوردهائیست که مجاهدین از خود بروز می دهند. موضوع اینست که ذهن مجاهد خلق با هدف نهائی" انهدام" تنظیم شده است . برای دوست " فدا" نامیده می شود و برای دشمن" نابودی" 

                          ایران قـلـم ـ 25.06.2007       دعوت فرقه مجاهدین برای قدرت نمایی علیه آقای سارکوزی در فرانسه    

فرقه تروریستی مجاهدین خلق بعد از حمله اوباشان و چماقدارانش به کنفرانس پاریس در سالن فیاپ در منطفه چهارده پاریس و ناکام ماندن سناریو های قتل و پاپوش سیاسی علیه اعضای منتقد و جداشده از سازمان مجاهدین برای قدرت نمایی جدید علیه رئییس جمهور  منتخب فرانسه وارد یک پروژه جدیدی شده است تا انتقام عنلکرد بسیار روشن و مثیت آقای سارکوزی در مبارزه علیه گروه های تروریستی ، از جمله سازمان مجاهدین خلق را بگیرند. براساس اطلاعیه ها  و بروشورهایی که فرقه مجاهدین خلق در سطح شهر پاریس منتشر کرده اند، قرار است این گردهمایی را در 30 ژوتن 2007 برگزار کنند. براساس فعالیت هایی که این فرقه در سطح اروپا و در کمپ های پناهندگی و در ارتباط با باند های مافیایی برقرار کرده در صدد است افرادی را از ملیت های افغانی ( به عنوان ایرانی ) و همچنین ملیت های آفریقایی ( به عنوان شهروند فرانسوی ) بکار گر فته و از کشورهای مختلف اروپایی به پاریس بیاورد. سازمان مجاهدین ستادی را در این ارتباط در مقر اوور سوراواز راه اندازی کرده تا هدایت جمع آوری نیرو را بر عهده داشته باشد و مریم رجوی بطور صریح و روشن از مسئولین  فرقه خواسته که در یک شانتاژ تبلیغاتی رکوردی را از دروغ های نجومی مبنی بر جمع آوری 70 هزار نفر را در پاریس برجای گذارند. در این ارتباط سازمان مجاهدین خلق از هم اکنون با اقدامات غیر قانونی افرادی که دارای اقامت قانونی نیستند را نیز در صدد است با دادن پول و بدون دادن آگاهی در مورداهداف فرقه آنها را  به پاریس بیاورد. اما واقعیت این است که  سازمان مجاهدین خلق با تمامی این ترفند های مافیایی نمی تواند هرگز بیش  3 یا  یا چهار هزار نفر ...

                          ایران قـلـم ـ 25.06.2007       چرا ترور و خشونت؟    

مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ روز جمعه برابر با 15 ژوئن 2007 تصميم گرفت که روز دوم اکتبر، سالروز تولد گاندی رهبر فقید هند را روز جهانی "عدم خشونت " اعلام کند. می گویند که گاندی هنگامیکه بحاطر فلسفه و تئوری "پرهیز از خشونت " ترور شد ، در جیب خود کتاب های تمام ادیان مذهبی از جمله انجیل و قرآن و تورات را حمل می کرده است که نشان از عمق نگاه مهاتما گاندی به فلسفه صلح و مشی های مسالمت آمیز مبارزاتی می باشد. اما در این گرماگرم تصویب روز جهانی پرهیز از خشونت توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یک گروه 60 نفره از  اوباش چماقدار فرقه مجاهدین درتاریخ 17 ژوئن 2007 با حمله با مشت و لگد و سلاح سرد به یک کنفرانس علنی و قانونی در مورد حقوق بشر در فرانسه بیش از پیش ماهیت تروریستی و فرقه گرایانه خود را به نمایش گذاشتند. اگر چه در این واقعه ترویستی  بعضی از اعضای جداشده از مجاهدین صدمات جسمی فراوانی را متحمل شدند، اما از طرف دیگر توطئه قتل آنها توسط جوخه گروه ضربت فرقه مجاهدین به فرماندهی محمد حیاتی در پاریس ناکام ماند. براساس اطلاعات موثق و شواهد موجود مریم رجوی بر اساس خط و رهنمود داده شده توسط مسعود رجوی در چندین نشست در دهه اول ماه ژوئن در دهکده اوور سورواز دو سناریوی مشخص در رابطه با جلوگیری از فعالیت های حقوق بشری منتقدین و  اعضای جدا شده از مجاهدین برنامه ریزی کرده  و در این رابطه حتی پیش بینی قتل اعضای جداشده از مجاهدین به عنوان یکی از گزینه ها در دستور کار قرار گرفته است که خوشبختانه با رسیدن به موقع پلیس به محل کنفرانس  در سالن فیاب پاریس توطئه قتل  اعضای سابق و منتقد سازمان مجاهدین ناکام می ماند. طرح جایگزین فرقه تروریستی رجوی در صورت ناکام ماندن قتل و ترور فیزیکی ...

                          م ـ بــنی صـدرـ 24.06.2007       پاسخ مسعود بنی صدر به ابراهیم خدابنده 

 به نظر من به اين افراد از دو جهت ميشود کمک کرد، اول از جهت اميد دادن که اگر جدا شوند در دنيای بيرون تنها نيستند، که در اين خصوص خيريه فوق الذکر و اعلام تاسيس و کار کرد آن ميتواند بيشترين اميد را به چنين افرادی بدهد. دوم بلحاظ حل مشگلات تکنيکي، مثل گريز از شرايط عراق و امکان رسيدن به داخل و يا خارج. توجه داشته باش که اکثر اين افراد علي رغم بريدگي از سازمان، همچون بسياری از جداشدگان که سالهاست از مجاهدين جدا شده اند، در چارچوبهای ذهني – تبليغي – فرهنگي و بعضا" عقيدتي فرقه محصورند و هنوز بايد راه طولاني ای را برای رهائي از چنبره فرقه طي نمايند،

                          علی قشقاوی ـ 24.06.2007      نامه علی قشقاوی به رئیس پلیس فرانسه  

اینجانب راس ساعت 14.30 به سالن فیاب رسیدم اولین چیزی که نظر مرا جلب کرد، وجود افراد مجاهدین در حوالی و در داخل لابی سالن بود که کاملا مجهز و با آمادگی قبلی در حال شناسایی افراد و انسانهای بودند که برای شرکت در این جلسه دعوت شده بودند. افراد سازمان مجاهدین در همان واکنش اول بصورت دسته جمعی به دعوت شدگان حمله و هجوم کردند و تعدادی را زخمی کردند ...

                           بـــی بـــی ســی ـ 24.06.2007      علی شیمیایی به اعدام محکوم شد    

دادگاهی رسیدگی کننده به پرونده موسوم به انفال در عراق، علی حسن المجید، معروف به علی شیمیایی پسر عموی صدام حسین را به اعدام محکوم کرد. به همراه آقای حسن المجید، پنج تن دیگر نیز به اتهام مشارکت در نسل کشی کردها، محاکمه شدند.

                          سایت مجاهدین ـ 24.06.2007      تهاجم وحشیانه تروریست های فرقه رجوی به سمینار پاریس   

برنامه چهارشنبه شب 30 خرداد ارتباط مستقیم به دو موضوع برهم زدن نشست پناهندگان ایرانی در پاریس و همچنین سالگرد 17 ژوئن اختصاص داشت. در بخش اول برنامه که با اجرا حمید رفیعی و حضور ابوالقاسم رضایی از اعضای قدیمی سازمان برگزار شد، در خصوص ریشه یابی و بازخوانی این درگیری به نکات قابل تعمق و جالب توجهی اشاره شد. از جمله ادعای صریح و آشکار ابوالقاسم رضایی مبنی بر اینکه اعضای سازمان مسئول بر هم زدن و ایجاد درگیری بوده اند.

                    میترا یوسغی ـ 24.06.2007       مادام رجوی ! وارث زهرا خانم   

این مدعیان رسوای آزادی عقیده و بیان در ایران، سالهاست، هنوز قدرت نیافته، در فرصت های مناسب، خاصیت چماقداری خویش را جهت زهر چشم گرفتن از مخالفان و قربانیان که آنان را اضداد و مزدوران می نامند، رو کرده اند.  با روحیه ی پرخاشجو و جنگ طلب ذاتی و یا اکتسابی از فرط تکرار، هر اعتراضی را « کارزار » تلفظ می کنند. حتی مسابقات ورزشی المپیکی که اساسا به منزله ی ...

                          حمید مــافی ـ 23.06.2007         چه نیازی است به شریعتی ؟

به نظر مي رسد براي تحليل شريعتي بايد به دوران او رفت. آن هنگام که جامعه ايران به يمن افزايش قيمت نفت شتاب بيشتري براي رسيدن به ابواب مدرنيزاسيون مي گيرد. جامعه اي سنتي که در دل خود مردماني بي تفاوت به سياست دارد و دينداري تنها براساس عمل به احکام است دوره شريعتي دوره سرخوردگي و از هم پاشيدگي روشنفکران و دوره استبداد پهلوي در پس سال هاي بعد از کودتا

                    محمد سبحانی ـ 23.06.2007       روزهای تاریک بغداد (69تاکتیک تشکیلاتی برای خواندن ذهن اعضا

بعدها در زندان انفرادی سازمان که گذشته ها را مرور می کردم، متوجه شدم که مهدی فتـح الله نژاد از پیچیدگی تشکیلاتی زیادی برخوردار بود، زیرا از قبل توانسته بود نقشه و ذهن مسعود رجوی را در این مورد بخواند و در دام پهن شده قرار نگیرد. بعد ها متوجه شدم اساساً این نشست و راه انداختن فضای باصطلاح دمکراتیک و طرح دو فرضیه استراتژیکـی، یک فریب و تاکـتیک تشکیلاتی بوده  تا رجوی بتواند به عمق دیدگاه های سیاسی و استراتژیک اعضـای شورای مرکزی سازمان و مسئله دار بودن آنها پی ببرد، تا افرادی که با حضور در عـراق مخالف می باشند را بدین ترتیب شناسایی کند، زیرا همانطور که قبلاً نوشتم اعضا و مسئولین سازمان آنچنان دچار خود سانسوری بـودند که حتی سازمان نمی توانســت به دیدگاه های سیاسی و انتقـادی آنها بویژه اعضای شورای مرکزی " بدون پهن کردن دام"  پی ببرد.

                          ایران پیوند  ـ 22.06.2007       سوابق چماقداری مجاهدین در حمله به منتقدین  

                          رادیـو فــردا  ـ 22.06.2007      مجازات اعدام کودکان از قوانین ایران حذف می شود   

عليرضا جمشيدی، سخنگوی قوه قضاييه گفت براساس لايحه پيشنهادی قوه قضاييه به مجلس شورای اسلامی، مجازات اعدام کودکان کمتر از ۱۸ سال، به طور رسمی از قوانين کشور حذف می شود. اين اظهارات يک روز پس از انتشار بيانيه سازمان ديدبان حقوق بشر در همين زمينه مطرح شده است. سازمان ديدبان حقوق بشر، روز پنجشنبه با انتشار بيانيه ای ...

                         ب ـ علیشاهی ـ 22.06.2007      اقرار مجاهدین به چماقداری در پاریس   

در لایه زیرین شعارها و اطلاعیه های سازمان یافته مجاهدین که سعی میکند ضرب و شتم و زد و خورد پاریس را به گردن جداشدگان بیندازد ، با اولین خاطره گویی ونقل قول های هواداران این فرقه که برای درگیری به پاریس اعزام شده بودند دست سازمان رو میشود، سایت پاسارگاد سیتی که سعی میکند خودش را جدا از مجاهدین نشان دهد که بی آبرویی مجاهدبودن بلافاصله دامنش را نگیرد،نامه هایی را از کسانی که در این درگیری حضور داشته اند را درج کرده که بهتر است به این اقرار نامه ها نگاهی بیندازیم

 

                          روسیا روشن ـ 22.06.2007      فلسفه آمريكا در پرتگاه غيراجتماعي بودن ؟  

سرول ، فيلسوف آمريكايي ،دركنار آوستين ، يكي از نظريه پردازان “عمل زباني “ درفلسفه زبان است. او ميگفت كه در فلسفه نبايد دولا دولا راه رفت! . توانايي اودر طرح روابط پيچيده فلسفي بصورت مختصروجالب،باعث شد كه راديو بي بي سي درسال 1884 به اوامكان سخن پراكني درآن راديو را بدهد. بعد از راسل كه درسال 1948 سخنراني كرده بود، اوتاآنزمان، دومين فيلسوفي بود كه...

                         م ـ  جابانـی  ـ 22.06.2007       غنائم  جنگی و دستاوردهای  مجاهدین در حمله  17 ژوئن 2007  در پاریس   

درعین حال مایلم که دستاوردها و غنائم جنگی مجاهدین را در تهاجم به تعدادی از فعالین حقوق بشری تیتروار برشمارم. دستاوردهای زیر در صفحه ذهن من ثبت شده است . کمبودها و نواقص لیست  غنائم زیر را،  می توانید از آقای محمد حیاتی پرسیده و از ایشان پاسخ های تکمیلی را دریافت نمائید.

                          انجمن آریا  ـ 21.06.2007       اطلاعیه شماره 5 انجمن حمایت از مهاجرین و ایرانیان مقیم فرانسه  

این عمل جنایتکارانه در بالاترین سطح فرماندهی عملیاتی سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت طراحی و تمامی مراحل اجرای آن  تحت کنترل مریم رجوی بوده است و در این رابطه آقای علاء الدین توران و شهرزاد صدر حاج سید جوادی در ستاد عملیات اورسورواز .مقر شورای ملی مقاومت و خانه مریم و مسعود رجوی نقش افسر اطلاعات و عملیات را بعهده داشته اند. 1ـ (نام عملیات از طرف مریم رجوی؛عملیات انهدام لانه افعی نام گذاری شده بود) 2ـ .فرمانده صحنه عملیات(انهدام انجمن) بعهده محمد حیاتی (سیاوش) عضو سابق دفتر سیاسی سازمان مجاهدین و عضو فعلی و فعال شورای ملی مقاومت بوده و تمامی شبکه زیر دست خود را با تلفن موبایل هدایت میکرده است. محمد حیاتی که سابقا بین سال های 1360 تا 1365 در اوورسورواز و در ستاد فرماندهی مجاهدین فعالیت میکرده متعاقبا با فرار مسعود و مریم رجوی به عراق منتقل شده و در آنجا فرماندهی یکی از سه قرارگاه عملیاتی مجاهدین  را بعهده داشته است.که عملیات های بزرگی را نیز بر علیه مردم کرد و شیعه عراق و مناطق مرزی ایران و عراق  و عملیات های داخل ایران، طراحی و به اجرا در آورده است. بر اساس خبرهای واصله از نیروهای آمریکایی و جداشدگان  مستقر در قرارگاه اشرف ،نام این فرد جزو افراد سازمان مجاهدین مستقر در قرار گاه اشرف بوده و تا 6 ماه پیش نیز با نیروهای آمریکایی در قرارگاه اشرف ارتباط داشته است .

                          ادوارد ترمادوـ 21.06.2007        حمله وحشیانه فرقه مجاهدین به منتقدین محکوم است 

حمله وهجوم وحشیانه کاد رهای تشکیلاتی وائیدولوژیک وآموزش دیده این فرقه به منتقدین بی دفاع خود در پاریس پیام دیگری نیز در بر دارد وآن اینکه وقتی که فرقه تحمل یک گردهمایی در فرانسه را که توسط افراد جدا شده خود تشکیل شده را نداشته باشد و این چنین به خاک و خون بکشاند میشود تصور کرد که اگر این فرقه در ایران قدرت را در دست بگیرد با معترضین خود چه خواهد کرد.

                          س ـ ا ـ موثفی ـ 21.06.2007      حمله جنایتکارانه فرقه تروریستی مجاهدین به فعالین حقوق بشری را محکوم می کنم  

سازمان مجاهدین آنچه که در این چند دهه کاشت، امروز درو میکند و امروز هر چه بکارد فردا آن را درو خواهد کرد امروز همه دنیا چهره واقعی سازمان مجاهدین را خوب میشناسند و به همین دلیل هیچ کس حاضر به هم کاری با آن نمی باشد و همه هواداران سازمان مجاهدین هر روز بر تعدادشان کاسته میشود.

                          ایــران قــلـــم  ـ 20.06.2007       تهاجم تروریستی فرقه مجاهدین به فعالان حقوق بشر در فرانسه 

از سناریوی طراحی شده توسط ستاد امنیت و تروریستی مجاهدین در این روز برای بر هم زدن کنفرانس پاریس روشن است که مریم رجوی در برنامه ریزی آن نقش ویژه اعمال کرده و سالن فیاپ منطقه چهارده پاریس را صحنه "عملیات جاری" برای اعضای فرقه خود علیه فعالین حقوق بشر و منتقدین مبارزه خشونت طلبانه و تروریستی کرده است که هر کدام از اعضا باید اعتماد به رهبری فرقه را در تهاجم وحشیانه تر و خونین تر به منتقدین خود  اثبات می کردند. یکی دیگر از فعالین امور  حقوق بشر که در جریان این تهاجم وحشیانه بشدت زخمی شد، محمد حسین سبحانی بود. او که به دعوت انجمن حمایت از مهاجرین و ایرانیان مقیم فرانسه جهت سخنرانی به این کنفرانس دعوت شده بود مورد تهاجم ناجوانمردانه و تروریستی 4 نفر از اعضای فرقه، از جمله محمد حیاتی قرار گرفت. محمد حیاتی در این ضرب و شتم وحشیانه نقش مستقیم و اجرایی داشت که شکایت آقای محمد حسین سبحانی از وی و 3 نفر دیگر از اعضای فرقه در حال پیگیری می باشد. اعضای فرقه مجاهدین که از شدت جراحات وارده به محمد حسین سبحانی هراسان شده بودند دوربین حاوی عکس های گرفته شده از سر و صورت خونین وی را در تهاجم دیگری به سرقت بردند تا به خیال باطل خود مانع افشای حقیقت شوند و ...

                          م ـ بــنی صـدرـ 20.06.2007       پاسخ مسعود بنی صدر به بهار ایرانی 

 يادم است چندين سال قبل وقتي ملاقاتي به همراه محمد محدثين ( "وزير خارجه" مجاهدين – البته از همان سنخ وزرای شاهنشاهي که فقط نام و تيتری هستند برای ويترين بيروني و حدود مسئوليت و اجازه ابتکارشان از حد يک ظبط صوت فراتر نميرود) به ملاقات يکی از نمايندگان مهم کنگره امريکا رفتيم (رئيس نمايندگان جمهوريخواه کميسيون خارجي کنگره)، ايشان طبق معمول سنواتي که هميشه عادت داشتند که در پاسخ به هر سئوالي، نوار صحبتهای رهبر بزرگ را از اول تا آخر آن در هر ملاقات پخش نمايند،

                    ش ـ حائری ـ 20.06.2007         مجاهدین و تکامل چماقداری 

اگر نوشتن مقاله علیه مجاهدین انسان را جانور می کند و همکاری با وزارت اطلاعات است این اتهام و دگر دیسی شامل تمام کسانی که علیه مجاهدین قلم می زنند می شود. این اتهام را شما از کجا آورده اید آیا خود شما سازمان اطلاعات و تحقیقات دارید که به این خبر دست یافته اید یا آن را از مجاهدین به عاریت گرفته اید؟ اگر منبع خبری شما مجاهدین است لابد که آنها را قبول دارید پس چگونه می گوئید "من هیچ سنخیتی با مجاهدین ندارم؟ اتهامات شما علیه جدا شدگان با اتهامات مجاهدین چه تفاوتی دارد؟ شما با کدام صلاحیت در موضع قاضی نشسته اید و حکم صادر می کنید. آیا این معنی دمکراسی و پایبندی به اخلاق و منش انسانی است؟ نمی دانم می دانید که این نوع بیانات علیه شهروندان اروپائی تا زمانی که مدرک محکمه پسندی نداشته باشید جرم محسوب می شود یا نه؟

                     کریم حـقـی ـ 20.06.2007         رفتار جنون آمیز و تبهکارانه جدید مجاهدین در اروپا  

در حوالی ساعت 14.00 که شرکت کنندگان در مراسم وارد سالن شده بودند با نفرات مجاهدین که از قبل لابی سالن مراسم را در اشغال خود داشتند مواجه می شوند. نفرات مجاهدین با پرخاش و ناسزاگویی تلاش می کنند اعضای جدا شده را تحریک و وادار به عکس العمل نمایند و پس از اینکه در این کار خود موفق نمی شوند شروع به ضرب وشتم و وکتک کاری می کنند. مامورین حفاظت سالن به دلیل وحشیگری و کثرت نفرات مجاهدین پلیس را خبر می کنند. بیش از 200 نفر پلیس به محل اعزام می شوند. مجاهدین با نقشه از پیش طراحی شده اقدام به زخمی کردن خود با شیئی برنده کرده و بعضا خود را به غش و ضعف می زنند

                          کانون رهایی ـ 20.06.2007       حمله به اجتماعات عملی ضد دمکراسی است 

 نفراتی که به فرمان رهبری خود سوزی ویا خود زنی و یا به ترور اشخاص می پردازند، آخرین کسانی هستند که در جریان کم و کیف قضایا قرار می گیرند.در واقع مانند گلوله ای شلیک می شوند و هدف را نابود می کنند ولی چکاننده و بکار برنده سلاح فرمانده فرقه است که هستی خودش را در نیستی مخالفان اعتقادی خود می جوید.

                     آ سینگلتون ـ 20.06.2007        نامه سرگشاده به آقای سارکوزی  

حمله وحشیانه فوق توسط فردی بنام "محمد حیاتی" برنامه ریزی و اجرا گردید. محمد حیاتی یکی از رهبران شناخته شده سازمان مجاهدین خلق می باشد. سه ماه قبل این مرد در کمپ اشرف در عراق تحت کنترل نیروهای امریکایی قرار داشته است. حیاتی قاتلی شناخته شده است که سابقه فعالیت های تروریستی اش به سالها قبل و حتی زمان زمامداری شاه در ایران بر می گردد.

                     انجمن آریا ـ 19.06.2007         اطلاعیه شماره 4 انجمن حمایت از مهاجرین و ایرانیان مقیم فرانسه

اگر این گروه تروریستی از مخالفان انجمن ما بوده و هیچ گونه تعلق سیاسی به مجاهدین و شورای ملی مقاومت  نداشته چرا و به چه دلیل اعضای رسمی دستگیر شده مجاهدین در این یورش تبهکارانه شرکت داشتند؟و اگر مجاهدین و شورای ملی مقاومت طرفدار دموکراسی و حقوق بشر و ناظر بیطرف بودند چرا از طرف شورای ملی مقاومت و اعضای مجاهدین خلق  در طی 20 روز گذشته اطلاعیه های...

                     ـ 19.06.2007       اطلاعیه هایی در محکومیت حمله تروریستی مجاهدین به کنفرانس انجمن حمایت از مهاجرین در فرانسه 

انجمن های فعال در امور حفوق بشر اطلاعیه هایی را در محکومیت حمله بیش از 50 نفر از اعضای فرقه مجاهدین به کنفرانس  انجمن حمایت از مهاجرین و ایرانیان مقیم فرانسه  صادر کرده اند که در ادامه ملاحظه می کنید. 

                     رادیو فــرانسه ـ 18.06.2007        گزارش رادیو فرانسه در ارتباط با تهاجم تروریستی مجاهدین خلق به کنفرانس پاریس 

در ارتباط با کنفرانس 17 ژوئن در پاریس گزارشی را رادبو فرانسه تهیه کرده است . در ارتباط با این گزارش جای این پرسش وجود دارد که چرا  این گروه تروریستی  و به چه دلیل اعضای رسمی دستگیر شده مجاهدین در این یورش تبهکارانه شرکت داشتند؟

                     حسین امامی ـ 17.06.2007         دولت مدرن در اندیشه کانت 

از نظر کانت ، در مرکز مفهوم دولت ، قانونگذار قرار دارد که قدرت را تنها از ناحيه اراده يکپارچه مردم مي گيرد. آنچه را کانت ميل دارد در دولت مدرن بيابد، يک قانون اساسي با نمايندگي جمهوريخواهي است. از نظر کانت ، دموکراسي تنها به شکل حاکميت مردم مي تواند وجود داشته باشد و نمي تواند يک شکل اصيل حکومتي باشد. از ديد او، تنها دو شکل حقيقي ازحکومت وجود دارد. يکي جمهوري و ديگري استبدادي.

       پرسش نوزدهم سایت ایران قلم:  

 

 

             

                   ـ 16.06.2007        ملاقات هیئتی از فعالین حقوق بشر با مسئولین سازمان صلیب سرخ جهانی در ژنو ـ قسمت دوم  

آقای Jörg Gasser  در پاسخ به نگرانی های هیئت دیدارکننده گفت که ما کلیه افرادی را که در کمپ هستند مورد مصاحبه و حمایت خود قرار داده ایم و حتی دولت آمریکا و سازمان مجاهدین نیز نمی توانند در این امر دخالت کنند اما ما در حال حاضر نتوانسته ایم کشوری جز ایران را که مخالفتی با پذیرش اعضای سابق مجاهدین ندارد، پیدا کنیم. اکثر کشورهای اروپایی به دلیل اینکه سازمان مجاهدین خلق جزء گروه های تروریستی نامگذاری شده اند و شما نیز در مطالبتان به آن اشاره کردید، آنها را نمی پذیرند. ما در سال گذشته 6 نفر درخواست خروج از عراق و سازمان مجاهدین خلق و بازگشت داوطلبانه به ایران را داشتند که تسهیلات این کار فراهم شد.

                     خبرگزاری مهرـ 16.06.2007         دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا با حضور مقامات بالاتری برگزار می شود 

وزیر امور خارجه عراق خاطر نشان کرد : در دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا، علاوه بر سفیران دو کشور درعراق مقامات بلند پایه تری نیز از جانب دو کشور حضور خواهند داشت .این درحالی است که صبح امروز شبکه BBC به طور زیر نویس به نقل از زیباری خبر برگزاری دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا درباره عراق را مخابره کرده بود.

                     م ـ عــباســلو  ـ 15.06.2007         ناگفته هایی از جنایات فرقه تروریستی رجوی

اين افراد به بازداشتگاهها و شكنجه گاههاي فرقه فرستاده شدند .و در زير شديدترين انواع شكنجه هاي جسمي و روحي قرار گرفتندودوباره به اجبار به تشكيلات باز گردانده شدند.در جريان اين شكنجه ها خيلي از اين افراد ناپديد شدند و معلوم نشد كه بر سر آنان چه آمده است؟ من نيز در اين دوران تاريك تحت بيرحمانه ترين انواع شكنجه هاي روحي و جسمي قرار گرفتم.و شاهد اوج درجه شقاوت، بي رحمي، رذالت...

                             س ـ سلطانپور ـ 15.06.2007        نقش اسرائیل در تعیین تکلیف قرارگاه اشرف 

بنا بر اطلاعات رسیده ؛ فردا 5 شنبه 14 ژوئن در واشنگتن جلسه مهمی با شرکت  جمعی از نمایندگان دموکرات  و مسولان کاخ سفید ، پنتاگون و  نماینده ای از جریانا ت بین المللی حقوق بشری برا ی تعیین وضعیت  آینده قرارگاه اشرف بر گزار خواهد شد.  مذاکرات جمهوری اسلامی و امریکا و ...

                    ـ 14.06.2007           ملاقات هیئتی از فعالین حقوق بشر با مسئولین سازمان صلیب سرخ جهانی در ژنو  

در ادامه تلاش های انجمن های فعال در امور حقوق بشر، در تاریخ دوازدهم ژوئن 2007 هیئتی متشکل از خانم بتول ملکی و آقایان علی قشقاوی و محمد حسین سبحانی ملاقاتی را با مسئولین سازمان صلیب سرخ ، آقایان Patrick L,hote  و  Jörg Gasserدر ژنو انجام دادند. در این ملاقات که نزدیک به دوساعت به طول انجامید، ابتدا خانم ملکی شرحی از فعالیت های حقوق بشری کانون ایران قلم و انجمن ایران سبز را ارائه کرد و اشاره کرد که وی و آقایان محمد حسین سبحانی و علی قشقاوی از اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق می باشند که هر کدام هنگام جدایی از سازمان مجاهدین خلق دچار مشکلات فراوانی شده اند و در این راه سال ها تبعید ،زندان و شکنجه را در اردوگاه رمادی و زندان های انفرادی در قرارگاه اشرف و زندان ابوغریب عراق را تحمل کرده اند. خانم بتول ملکی بطور مشخص در این مورد به گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر اشاره کرد که آقایان محمد حسین سبحانی و علی قشقاوی از شاهدین اصلی این گزارش بوده اند. گزارشی که در ماه می سال 2005 منتشر شد و نقض حقوق بشر در سازمان مجاهدین را بطور گسترده تایید می کند. آقای علی قشقاوی نیز در این ملاقات به تجربیات شخصی خود در زندان ابوغریب عراق اشاره کرد و اینکه خود علاوه براینکه مدتها دجار حبس و شکنجه بوده است، شخصاً نیز شاهد قتل دو تن از دوستان خود به نام های قربانعلی تراب و پرویز احمدی بوده است .

                    بی بی سی ـ 14.06.2007        واکنش آیت الله سیستانی به انفجار سامره

به دنبال انفجار در حرم عسکری، یکی از مکان های مقدس شیعیان در شهر سامره عراق، رهبران سیاسی و مذهبی این کشور خواستار خویشتنداری مردم عراق شده اند. آیت الله سیستانی، مرجع شیعیان عراق، حمله روز چهارشنبه (13 ژوئن) به حرم عسکری، محل دفن امامان دهم و یازدهم شیعیان را جنایتی شرورانه توصیف کرده است اما از عراقی ها مصرانه خواسته تا از واکنش خشونت آمیز ...

                    شلدت فوت ـ 14.06.2007        نامه سرگشاده پرفسور شلدت فوت به شبکه فاکس نیوز 

برای حضور بعدی علی رضا جعفرزاده در شبکه ی فاکس نیوز، لطفاً از او بخواهید موارد فرستاده شده ی زیر را پاسخ دهد. سپس لازم است مدیریت شبکه ی فاکس نیوز توضیح دهد که چرا شبکه ی فاکس نیوز تاکنون دشمنان تروریست امریکا را پرو بال داده است . در سپتامبر 2002 ،کاخ سفید سند پیش نویس از اظهارات رئیس جمهوری جرج بوش در سازمان ملل متحد ،منتشر کرد. سند ...

                    ـ 13.06.2007           درخواست کمک هیئتی از فعالین حقوق بشر از کمیساریای عالی پناهندگان  

هیئت نامبرده با حضور در محل کمیساریای عالی پناهندگان در شهر ژنو نامه ای را از درخواستهای خود به منشی آقای Bokhari مسئول امور ایران در کمیساریا تحویل دادند. ابتدا خانم ملکی شرحی از فعالیت های حقوق بشری کانون ایران قلم و انجمن ایران سبز ارائه کرد و خواستار رسیدگی به مفاد درخواست های هیئت نامبرده در رسیدگی به نفض حقوق بشر در سازمان مجاهدین خلق و همچنین سرنوشت اعضای جداشده از این سازمان در کمپ تیپف مستقر در پادگان اشرف در عراق شد. لازم به یادآوری است که یکی از مواد درخواست هئیت نامبرده، رسیدگی به دلایل ممانعت سازمان مجاهدین خلق از ملاقات خانواده های اعضای جداشده مستقر در تیپف با فرزندان، خواهران و برادران خود در کمپ محصور شده فرقه مجاهدین در عراق بود. همچنین هیئت مذکور براساس ماده های 25 و26 کنوانسیون چهارم ژنو که در حال حاضر سازمان مجاهدین خلق تحت این عنوان در عراق حضور دارد، خواستار آن شدند که اعضا آزادانه با خانواده های خود ارتباط داشته باشند که متأسفانه در شرایط کنونی هم اعضای مجاهدین و هم خانواده های نگران و زجر کشیده آن ها از این امتیاز محروم هستند و در این ارتباط مصرانه خواستار فشار به سازمان مجاهدین خلق  برای رفع این محدودیت ها توسط کمیساریای عالی پناهندگان و همچنین سایر نهادهای مدافع حقوق بشر شدند... خانم بتول ملکی و آقایان علی قشقاوی و محمد حسین سبحانی در راستای فعالیت های حقوق بشری خود در تلاش هستند در مدت اقامت خود در شهر ژنو ملاقات هایی را با مراجع و نهاد های مدافع حقوق بشر برگزار کنند که گزارش آن متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.

                    رادیو آلمان ـ 13.06.2007        راهبرد مناقشه برانگیز ارتش آمریکا در عراق 

در میان افسران ارتش آمریکا بشدت این نگرانی وجود دارد که گرو‌ه‌های سنی، سلاح‌های دریافتی را علیه شیعیان عراق و بعد احتمالاَ علیه خود ارتش آمریکا به‌کار گیرند. منتقدان حتی هشدار می‌دهند که راهبرد جدید ارتش آمریکا می‌تواند به تسلیح و تجهیز دو طرف یک جنگ داخلی آتی در عراق منجر شود

                             ایـران سـبــز ـ 13.06.2007       انجمن ایران سبز اقدامات تروریستی را محکوم می کند 

 همانطور که در گزارش نیز آمده این گروه علاوه بر قابلیتهای تروریستی ، خصوصیات فرقه ای را نیز دارا می باشد و عملا تهدیدی برای کشورهای غربی و آمریکایی نیز محسوب می شود بنابراین قبل از این که این گروه به  اقدامات خشونت آمیز دست بزند(مانند خودسوزی های سال 2003 ) باید اقدامی عملی در برابر این فرقه تروریستی در دستور کار دولت های غربی و آمریکایی قرار بگیرد.

                    بـی بـی سـی ـ 13.06.2007        درس هایی از مداخله نظامی در بن بست های جهانی 

بسیاری از کشورها در طول تاریخ به دلایل مختلف با دخالت نظامی از سوی قدرت های خارجی مواجه شده اند. "پدی اشدان"، عضو سابق حزب لیبرال دموکرات بریتانیا و نماینده ارشد سابق سازمان ملل متحد در بوسنی - هرزگوین، به سفارش بی بی سی، حمله نظامی به عراق را با سایر نمونه های مشابه - از آلمان پس از جنگ جهانی دوم گرفته تا السالوادور در دهه 1990 - مقایسه کرده است

                     انجمن آریا ـ 13.06.2007         نامه به وزارت کشور فرانسه

لذا در همین اطلاعیه به وزارت کشور،مراجع قضایی و پلیس فرانسه هشدار داده و شما را آگاه میکنیم که تهدیدات سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت بر علیه ایرانیان و فرانسویان صلح دوست، بالقوه خطرناک بوده و مانع از برقراری آرامش و امنیت شهروندان فرانسوی و ایرانیان مقیم فرانسه است.و از ارگان های دولتی و سازمان های حقوق بشری فرانسه استدعا داریم که نگذارند مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت، فرانسه را به عراق و ایران دوم تبدیل نمایند.چرا که در سرزمین مهد آزادی و انقلاب کبیر،دور از پرنسیپ های معمول است که...

                          خ ـ جاننثاران ـ 13.06.2007       گفتگوهای صلح آمیز ایران و آمریکا

مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا در نشست چهار ساعته در بغداد ( 28 ماه می ــ 2007 ) در اغلب محافل سیاسی و رسانه های جهان بازتاب داشته و اغلب مفسران و صاحب نظران را به تحلیل مجدد در باره روابط ایران و آمریکا و آینده خاورمیانه وا داشته است. سه دیدگاه در این نظر پردازی ها دیده می شود:

                             س ـ حضرتی  ـ 13.06.2007      دوستان، مسعود و مریم به ته خط رسیده اند

صدام در خفت اعدام شد و دیگر کسی از وی سخن نمی گوید . رجوی و قبیله مجاهدین که به قول قرآن شجره خبیثه هستند طرفداران مرتجع خود را یکی بعد از دیگری از دست می دهند ودیگر نیروی عقبه و جوان ندارند. و درحال میرائی هستند

                    م ـ خــدابنده ـ 10.06.2007        تلاشهای سازمان مجاهدین خلق برای خروج از لیست های تروریستی   

این انفجار تبلیغاتی درغرب برای سازمانی که بعنوان یک "فرقه نابود کنند" بدنه اصلی نیروی تروریستی اش در عراق دستگیر و خلع سلاح شده است تاکتیکی بود که به وسیله آن بتواند نیروهای خود در اروپا را تا مدتی بدون فکر و سوال مشغول نگه دارد.

                    میترا یوسغی ـ 10.06.2007        گرم تو دوستی از دشمنان ندارم باک   

هیچ کس نمی داند چگونه کار « رویا کهربایی » همسر شاعر تبعیدی « نعمت میرزاده » به خودکشی کشید. اما بدون تردید درمقام مقایسه و تداعی حوادث، وجوه تشابه با سرانجام غم انگیز و مظلومانه « محترمه بابایی » ، « آلان محمدی »،« یاسر اکبری نسب »، « قدیر خشت زر» و « اقبال اسدی » دست جنایتکارانی رو می کند که آب هفت دریا را یارای شستن آن نیست.

                    انجمن نجات ـ 10.06.2007        نامه های انجمن نجات به آقای سارکوزی و خانم رویال   

همانطور که ممکن است مطلع باشید، سازمان مجاهدین خلق تحت رهبری مسعود و مریم رجوی بطور فعال در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به نفع حزب سوسیالیست و کاندیدای آن خانم سگولن رویال شرکت نمود. این البته به هیچ وجه ربطی به ایدئولوژی و سیاست های داخلی و خارجی حزب سوسیالیست فرانسه ندارد. سازمان مجاهدین خلق ثابت کرده است که یک فرقه تروریستی با تمایلات افراطی اپورتونیستی ...

                    رادیو فــردا ـ 10.06.2007        پرویز ورجاوند سخنگوی جبهه ملی ایران درگذشت  

پرويز ورجاوند، عضو شورای رهبری و سخنگوی جبهه ملی ايران، صبح روز شنبه، نوزدهم خرداد ماه، در بيمارستانی در تهران درگذشت. کوروش زعيم، از اعضای جبهه ملی ايران در مصاحبه ای به راديو فردا، گفت که علت مرگ آقای ورجاوند سکته قلبی بوده است. وی فارغ ‏التحصيل رشته باستان‏شناسی و هنر از دانشگاه سوربن فرانسه بود و در دولت موقت مهندس  بازرگان، وزارت فرهنگ و هنر ايران را ...

                    بهار ایرانی ـ 10.06.2007        شیوه های کنترل مناسبات درونی و انقلاب ایدئولوژیک 

باز کردن این صندوقچه ها (ذهنیت افراد) مضمون اصلی و اساسی مرحله اول انقلاب ایدئولوژیک بود." (3)  نیابتی برای توجیه و تئوریزه کردن شیوه های کنترل درونی مجاهدین آخرین دست آوردهای علم پزشکی را به کمک می گیرد تا از طریق این داده ها و تجارب کارکرد موثر شیوه های کنترل درون مناسباتی مجاهدین را که بر عملیات جاری متمرکز شده در راستای محقق کردن سرنگونی به اثبات برساند. مجاهدین که ظاهرا در برابر اتهام مغزشویی از جانب جداشدگان و نهادهای حقوق بشری و از جمله دیده بان از موضع حق به جانب و دفاع از خود، به کلی این اتهامات را برآمده از دل یک توطئه داخلی ارزیابی می کنند، اما در عین حال حاضر نیستند به این چالش ها پاسخ مستند بدهد

                             پارس ایران  ـ 09.06.2007        آقای گیلگور به صورت سربازان کانادایی در جنگ علیه فاشیسم سیلی نزنید 

بر خلاف آنچه که مجاهدین ادعا میکنند هیچ نماینده  ای جرات ندارد که از انان حمایت کند   . سیاستمداران کانادائی بخوبی می دانند که هر گونه  حمایت از قبیله ضد دموکراتیک رجوی به مفهوم از دست دادن کرسی نمایندگی در پارلمان  و یا زیر سوال رقتن توسط مردم حوزه انتخاباتی هست که چگونه از یک سازمان فاشیستی حمایت می کند

                    آذرسلـطانی ـ 09.06.2007         جامعه شناسی انتقادی نوعی روشنگری است 

لوهمن همراه با هابرماس دهها سال در فضاي روشنفكري جامعه اش مؤثر بود.او دربحث (جلسه جامعه شناسان)سال 1971 كه مقطع مهمي ازتاريخ روشنفكري آلمان بعدازجنگ بود، درمقابل هابرماس،معروف گرديد.بحث و جدل آنان تاسال 1998 يعني تا (جلسه اجتماعي فرانكفورت) و نشر كتاب “اوج سرمايه داري يا جامعه صنعتي“ ادامه داشت. معرفي و نقد آثار لوهمن همراه بود با جنبش دانشجويي سال 1968، رنسانس نظريه انتقادي ، و رواج نئوماركسيسم .گرچه اوازنظر سياسي، متفكري محافظه كاربود، ولي وارث فضاي نئوماركس ايسم شد و خوانندگانش اغلب نه محافظه كاران بلكه هواداران ...

                    محمد سبحانی ـ 09.06.2007      روزهای تاریک بغداد (68طرح انتقادات استراتژیک

من گفتم: " برادر مسعود منظورم این است که ما بعد از پذیرش آتش بس از طـرف رژیم و سرکشیدن جام زهر توسط خمینی، در یک شرایط سکون و بسته قرار گرفته ایم. اینکه ما مجدّداً روی جنگ ایران و عراق استراتژی خود را پایه ریزی کنیم، زیاد واقعی نیست. زیرا درست است که پذیرش آتش بس از طـرف رژیم به صورت "اجبار" بوده است و طبعاً می توان از آن شکنندگی و نقض آتش بـس را نیز نتیجه گیری کرد، ولی بسیار غیر محتمل بنظر می رسد که "صاحبخانه" بعد از گذراندن دو جنگ،(4) دیگر توان نظامی و سیاسی برای جنگ جدیدی با ایران، برایش باقی مانده باشد که ما بر مبنای آن بتوانیم که ارتش آزادیبخش را حرکت بدهیم." مسعود رجوی بعد از پایان صحبت هر کدام از اعــضای شورای مرکزی سازمان موضع گیری خاصی ـ چه مثبت و چه منفی ـ در قبال دیدگاه های مطرح شده آنها نمی کرد. از تهاجم و شمشـیر کشیدن افراد دیگر در مقابل صحبت های انتقادی دیگران و من، که در تضاد با استراتژی فعلی سازمان بود، نیز خبری نبود. واقعاً فضای غیر معمول و دمکراتیکی به نظر می رسید.

                    میشل فـوکـو ـ 09.06.2007         لیبرالیسم چیست؟ 

تاروپود لیبرالیسم آغشته به این اصل است: « حکومت همیشه بیش از حدّ می‌شود»- یا این‌که دستکم همواره باید سوءظن داشت که حکومت خیلی زیاد می‌شود. حکومت‌مندی جایز نیست بدون «نقد» اعمال شود؛ نقدی که خیلی رادیکال‌تر از آزمون بهینه‌سازی است. حکومت‌مندی نه تنها باید درباره مناسب‌‌ترین لوازم (یا به صرفه‌ترین) برای رسیدن به اهدافش پرس‌وجو کند، بلکه درباره امکان و مشروعیتِ نیتِ خود در رسیدن به این اهداف.   در این سوظن که ما همیشه با خطر زیاده‌روی در حکومت کردن مواجهیم،   این سئوال نهفته است: «اصلا چرا باید حکومت کرد؟»

                    رادیو آلمان ـ 08.06.2007         تمرین دمکراسی، از خانه یا جامعه ؟ 

شما فكر مى‌كنید چقدر آزاد تربیت شده‌اید؟ پدر و مادرتان تا چه حد شما را در تصمیم‌گیریهایتان آزاد گذاشته‌اند؟ فكر مى‌كنید در یك خانواده دمكرات بزرگ شدید یا یك خانواده بسته؟ یك ضرب‌المثل مى‌گوید «دمكراسى از مغز آدم‌ها شروع می‌شود». این یعنى این كه مهم نیست شما در كجا زندگى مىكنید، مهم این است كه چه طور فكر مى‌كنید. اما واقعیت چیز دیگری است

                             پارس ایران  ـ 08.06.2007         آثار شمارش معکوس تخلیه اشرف 

در این راستا رهبری قبیله به درخواست ها و انتقادات و هشدارهای اعضای سابق و نیر وهای ملی و مستقل در مورد تجدید نظر در سیاست های جنگ طلبانه و دوری از مردم نه تنها گوش نداد بلکه از متهم کردن  و افترا و توهین به انان کوتاهی نکرد

                    آلــبرکــامـــو ـ 07.06.2007         دمکراسی تمرین فروتنی است 

دموكراسي واقعي هميشه به بنيان‌ها بازمي‌گردد و بنيان‌ها را از نو وارسي مي‌كند، چون فرضش بر اين است كه هيچ حقيقتي در قلمرو آن مطلق نيست و افزودن تجربه‌هاي انساني گوناگون برهم بيشترين امكان تقرب به حقيقت را فراهم مي‌آورد، دست‌كم خيلي بيشتر از آموزه‌هاي منسجم اما نادرست. دموكراسي از انديشه‌هاي انتزاعي يا از فلسفه‌اي مشعشع دفاع نمي‌كند.

                    بی بـی سـی ـ 07.06.2007         تند باد گونو به ایران رسید 

اين توفان بعدازظهر امروز (چهارشنبه) به شهرهای کنارک و چابهار در ساحل دريای عمان رسيده و سازمان هواشناسی ايران سرعت آن را در اين شهرها پنجاه تا شصت کيلومتر در ساعت گزارش کرده و هشدار داده است که بر سرعت آن افزوده می شود. اخبار گزارش شده از ایران توسط خبرگزاری های دولتی حاکی از آن است که تندباد گونو باعث بروز خساراتی در استان هرمزگان شده است

                     اـ اینـترلینک ـ 07.06.2007       سازمان مجاهدین خلق (فرقه رجوی) رسما از صحنه حذف می گردد

دوشنبه شب، وفا مستقيم فرستاده خبري تلويزيون صداي امريکا در گزارش مستقيمي از پراگ خبر داد که در پراگ و در حاشيه همايش سران جي هشت، رييس جمهور آمريکا ملاقات هايي با گروه هاي مخالف جمهوري اسلامي خواهد داشت و به بررسي وضعيت ايران و ايرانيان خواهد پرداخت. وي از رضا پهلوي و محسن سازگارا به عنوان کساني که به پراک دعوت شده اند ياد کرد.

                     م ـ عباسلو  ـ 07.06.2007         آخرین اردوگاه اجباری کار جهان   

 در اين محل تنها چيزي كه وجود دارد به برده گي گرفتن انسانها به شكلي نوين است. نه خير اين مكان را نمي توان قرارگاه ناميد چون بر طبق تعاريف موجود در سرتاسر جهان افرادي كه در يك قرارگاه نظامي قرار دارند از حق و حقوقي بر خور دار هستند.ميتوانند به مر خصي بروند و سري به اقوام و خانواده هايشان بزنند. در اشرف وضع از زندان هم بدتر است ...

       پرسش هجدهم سایت ایران قلم:  

 

                          محسن کردی ـ 06.06.2007         نقدی بر عملکرد مجاهدین و اکثریت و توده

 یکی از معضلات بزرگ سیاست در ایران پرداختن به سابقه افراد و نیروها برای حذف آنهاست. چپها و اهالی جبهه ملی با همین معیار سلطنت طلبان و مشروطه خواهان را می خواهند از میدان سیاست بیرون برانند و سازمان مجاهدین همه بجز خودش را به این روش می خواهد از میدان سیاست بیرون براند. تو گویی همه زیر قرار داد نانوشته ای را امضا کرده اند که اگر سابقه کسی بد بود حق شرکت در امور سیاسی را ندارد. یک دادگاهی تشکیل میدهند و خود قاضی می شوند و حکم محکومیت و محرومیت صادر می کنند. مجاهدین که حکم اعدام انقلابی نیز حتا برای بریدگان خودشان نیز صادر می کردند اما ...

                          رادیو فـردا  ـ 06.06.2007         انتقاد اتحادیه اروپا از اظهارات احمدی نژاد در مورد اسرائیل

 به گزارش خبرگزاری آلمان،  رييس دوره ای اتحاديه اروپا اعلام کرده است که دولت ايران بار ديگر دلايل بيشتری برای بی اعتمادی نسبت به اين دولت در اختيار جامعه جهانی قرار داده است. رييس دوره ای اتحاديه اروپا از ايران خواسته است از هرگونه تهديدی که تاکنون بر عليه اسراييل مطرح کرده دوری گزیند، حق حيات دولت اسراييل را به رسميت شناخته و مسئولانه در منطقه رفتار کند.

                          د ـ منوچهری ـ 06.06.2007        افتخار برای چی؟ چند پرسش از ایرج مصداقی

ایا شما به جدایی دین و دولت اعتقاد دارید؛ اگر دارید در مورد حکومت دمکراتیک اسلامی مجاهدین چه می گوئید ؟ چه احتیاجی است که بدنبال دمکراتیک پسوند " اسلامی " بیاورید ؟ مگر غیر از این است که شما و سازمان مجاهدین شیعه هستید و چگونه می خواهید مناسبات دمکراتیک با سنی مذهب ها بر قرار کنید ایا حاضرید یک سنی مذهب ریئس جمهور ایران تحت تسلط مجاهدین شوند؟ آیا این سنی مذهب...

                          کانون رهایی ـ 05.06.2007        دسته گلی برای فعالین حقوق پناهندگی  

آقایان شمس حائری و مسعود جابانی به نمایندگی از ایرانیان مقیم شهر خرونینگن و نیز کانون رهائی در این تجمع باشکوه شرکت داشتند. تعدادی دیگر از هموطنان ما نیز به دعوت کانون پیام به همراه خبرنگاران و ژورنالیست ها حضور یافته بودند. نماینده شهرداری که در این گردهمائی حضور یافته بود خطاب به حضار ضمن سخنانی قول داد که امکانات و امتیازاتی را جهت تسریع وضعیت پناهندگان در ...

                             آسوشیتدپرس ـ 05.06.2007       گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از بحث ازدواج موقت در ایران 

مسوولان ايراني ها قصد دارند که اين سنت را نهادينه کنند و دليلشان هم اين است که معتقدند که اين کار به مبارزه با روابط جنسي نامشروع، کمک مي کند. اما بعضي ها هم آن را مجوزي براي فحشا در کشوري مي دانند که روابط جنسي خارج از ازدواج، طبق قوانين اسلامي ممنوع است. به گفته تلويزيون دولتي ايران، مصطفي پورمحمدي، وزير امور خارجه ايران اعلام کرد: "ازدواج موقت، امر خداست. ما بايد...

                             بهار ایــرانی  ـ 05.06.2007       تعریف و نقش فردیت در انقلاب ایدئولوژیک 

در چنین ساختارهایی سرکوب و مبارزه با موقعیت و منزلت فردی به مثابه اولین گام ورود به حیطه تئوری و عمل انقلابی مورد توجه و اهتمام قرار می گیرد. تجارب جا مانده از مناسبات تشکیلاتی در احزاب چپ و مشخصا قربانیان بی شماری که از دوران حاکمیت استالین به جا مانده، از نمونه های روشن و قابل استناد قربانی شدن فرد در مناسبات به ظاهر انقلابی در تاریخ معاصر است. به همین میزان گروه ها و تشکیلاتی که به تاسی از این آموزه ها به مبارزات سیاسی و اجتماعی و مشخصا از نوع قهرآمیز آن کشیده شدند، کماکان تعبیری در همین حد و اندازه از فرد دارند.

                          رادیو آلــمان  ـ 04.06.2007       ۴ ژوئن، روز بین‌المللی کودکانی که قربانی خشونت می‌شوند  

منظور فقط دختران و پسرانی نیستند که در جنگ‌ها کشته می‌شوند، بلکه آنانی که صدمه می‌بینند، به عنوان سرباز می‌جنگند یا پدر و مادر و دیگر افراد فامیل خود را از دست می‌دهند. اینها عواقب مستقیم جنگ‌ است. گرسنگی و آوارگی، ادامه‌ی فجایعی است که شماری از این کودکان تجربه می‌کنند. تعداد این کودکان بیش از حدی است که در وسایل ارتباط جمعی منتشر می‌شود.

                          ایــران قــلـــم  ـ 04.06.2007       نامه کانون ایران قلم به رئیس سازمان صلیب سرخ جهانی 

در ابتدا لازم است تشکر صمیمانه کانون ایران قلم را بخاطر تلاش های انسان دوستانه شما و سایر همکارانتان در نقاط مختلف جهان خدمتتان عرض نماییم. فعالان حقوق بشر و پژوهشگرانی که با کانون ایران قلم در حال همکاری می باشند، خود کسانی هستند که بطور مستقیم و غیر مستقیم از کمک ها انساندوستانه سازمان صلیب سرخ جهانی در اردوگاه رمادی و زندان ابوغریب عراق هنگام رهایی از سازمان مجاهدین خلق بهره مند شده اند، اما هم اکنون ما بعد از رهایی؛ نگران دوستان خود در قرارگاه اشرف در عراق می باشیم. همانگونه که جنابعالی مستحضر هستید در گزارش های مختلف و متعدد توسط سازمان دیدبان حقوق بشر، اتحادیه اروپا، دولت بریتانیا، وزارت خارجه آمریکا، وزارت خارجه کانادا  و ...

                          یونـگـه ولـت  ـ 04.06.2007       رزا لوگزامبورگ و هنر سیاست   

ما در جهانی شگرف زندگی می کنیم. جهانی که در آن خطابه های خاکسپاری مارکسیسم و چشم اندارهای سوسیالیستی درگوش های باز دمیده می شوند و همزمان برای اولین بار سرمایه داری در سرتاسر جهان حکومت می کند و در کنار این حکومتش بحران هائی با ابعاد گسترده به وجود می آورد. ودقیقا این همان چیزی است که در مانیفست حزب کمونیست تشخیص داده شده است. متناسب با شرایط کنونی بودن مارکسیسم به خطابه های خاکسپاری که برایش می خوانند صدائی ناموزون و گوش خراش می دهد.

                          ا ـ خــدابـنـده ـ 04.06.2007        مذاکرات آمریکا و ایران : هیاهو بخاطر چه؟  

سازمان ادعا میکند که قرارگاه اشرف ظرف استراتژی  آن است چرا که ظرف ارتش آزادی بخش ملی است که شرط لازم برای استراتژی مبارزه مسلحانه را تشکیل میدهد. این حرف میتوانست در زمان حاکمیت صدام حسین تا حدودی خریدار داشته باشد اما در حال حاضر که این ارتش توسط نیروهای آمریکایی بطور کامل خلع سلاح شده و قابلیت عملیاتی خود را از دست داده است و سازمان نیز تلاش میکند...

                          میترا یوسفی ـ 04.06.2007        نامه ای به خانم میترا یوسفی  

خانم فرهودی که نوشته اگر شوهر سابق شما به شما جواب میداد شما مشکلی با سازمان نداشتید ، مگر نمیداند که اگر هزار مشکل و جنایت دیگر سازمان نبود ، همین اجازه ندادن به همسر شما برای جواب دادن به شما و همین طلاقهای اجباری ، برای مشکل داشتن با سازمان کافیست ؛ و عجبا این چه سازمانی که در آن عشق جرم و طلاق نیکوئی است ؟ اما میترا خانم عزیز، راستش من برای این خانم فرهودی هم دلم میسوزد ،او از دنیای بیرون از اشرف گویا چیزی نمیداند حتی اگر در اروپا هم باشد همان در حصار اشرف است ، دلسوزیم برای خانم فرهودی از این جهت است که آنقدر از عشق و رابطه های پاک زن و مرد منع شده که این قضیه بشکل غیر صحیح آن تمام ذهنش را گرفته است و همه چیز جهان را در فقط در مسائل جنسی و شوهر یابی میبیند و پنهانی نشان میدهد !که این آروز و اشتیاق را دارد ؛ پنداری آنها نمیتوانند باور کنند خانم یوسفی ، سالهاست که با عزت و شرف در اروپا زندگی میکند و به همسر و فرزندانش می اندیشد ، آنها نمیتوانند باور کنند که خانم یوسفی در همین اروپا هنوز رکوع و سجود میگذارد و از خدا طلب یاری دارد...

                    ساینس مانیتور ـ 03.06.2007       علت چراغ سبز رهبران ایران و آمریکا به مذاکرات بغداد   

در حالي كه تاكنون تحليل‌هاي گوناگوني از نتايج اولين مذاكره رسمي جمهوري اسلامي و ايالات متحده منتشر شده، روزنامه «كريستين ساينس مانيتور» از نگاهي عميق‌تر با اشاره به چراغ سبز بلندپايه‌ترين رهبران ايران و آمريكا براي مذاكرات بغداد، به تحليل چرايي اين رويكرد متفاوت با گذشته پرداخت است. اين روزنامه آمريكايي نوشت: نخستين ديدار مقامات رده بالاي آمريكا و ايران در بيش از دو دهه هيچ‌گاه چندان دوستانه و گرم نبود. اما اين واقعيت را بايد بپذيريم كه گفت‌وگوي چهار ساعته درباره امنيت عراق، نشان مي‌دهد كه طرفين و يا بهتر بگوييم رهبران هر دو طرف، چقدر به اين مذاكرات نياز داشتند!

                    انجمن نجات ـ 03.06.2007          جنگ سیاسی با اضداد، تاکتیک و استراتژی تمام فرقه ها 

سازمان مجاهدین خلق که نام "اضداد" را بر روی چنین افراد و تشکل ها گذاشته است، برنامه های وسیع تبلیغی و سیاسی و حتی اقدامات فیزیکی بر علیه آنان را در دستور کار خود قرار داده است. در بخش اطلاعات سازمان مجاهدین خلق مقابله با این جریانات افشاگر به عهده قسمتی است که به "نهاد جنگ سیاسی" معروف شده است. کار این قسمت جاسوسی و جمع آوری اطلاعات در خصوص همان به اصطلاح "اضداد" و خنثی نمودن فعالیت های نوع دوستانه آنان است. در مجموع بخش اطلاعات سازمان مجاهدین خلق به مسئوليت هادي روشن روان با نام مستعار هوشنگ که فعالیت های غيرقانونی و بدون مجوز آن در امر جمع آوری و کلاسه بندی اطلاعات بر روی افراد و انجمن ها بر اساس قوانین کشورهای غربی جرم محسوب میشود دو وظیفه اصلی را در دستور کار خود قرار داده است:

                    آکسـل هـونت ـ 03.06.2007          آدورنو و آرنت ، دو شکل غلبه بر توتالیتریسم 

این نظریه، برخلاف تاملاتی که در دیالکتیک روشنگری آمده است، تنها به طور واضح بر تاریخِ واقعی رخدادها ناظر نیست. به‌‌‌وسیله این نظریه، نگاه مقدم ‌برهمه به سوی رشدِ نافرجام اجتماعی هدایت می‌شود که برای جوامع مدرن حتا آن زمان هم می‌‌بایست از اهمیت و فعلیت برخوردار باشد، که ناسیونال‌‌‌سوسیالیسم دیگر درهم کوبیده شده و دستگاه سلطه استالینی خصایل تروریستی اش را تقریباً کاملا از دست داده بود. ازهمین‌‌روی، حقیقتاً جای شگفتی نیست که این نظریه هانا آرنت بود و نه دیالکتیک روشنگری، که مهم‌ترین منبع و الهام برای فلسفه اجتماع ...

                          کانون رهایی ـ 03.06.2007          بحران هویت  

جلسات هماهنگی  گروه آموزشی  برای تدریس در کلاسهای خود درمانی دوهفته یکبار با شرکت مشاور خانواده آقای دکتر آرمین مشکاتی  و خانم دکتر Maaike Welfing  و هماهنگی  آقای مسعود جابانی انجام می گردد. کانون رهائی بنا به درخواست علاقمندان به شیوه های خود درمانی و آشنائی با متدهای روانشناسی  برای  مصون نگاه داشتن  و واکسیناسه کردن افراد از سرایت ویروس فرقه، و ...

                    شمس حائری ـ 02.06.2007         سخنی با احمد پناهنده 

اگر نوشتن مقاله علیه مجاهدین انسان را جانور می کند و همکاری با وزارت اطلاعات است این اتهام و دگر دیسی شامل تمام کسانی که علیه مجاهدین قلم می زنند می شود. این اتهام را شما از کجا آورده اید آیا خود شما سازمان اطلاعات و تحقیقات دارید که به این خبر دست یافته اید یا آن را از مجاهدین به عاریت گرفته اید؟ اگر منبع خبری شما مجاهدین است لابد که آنها را قبول دارید پس چگونه می گوئید "من هیچ سنخیتی با مجاهدین ندارم؟ اتهامات شما علیه جدا شدگان با اتهامات مجاهدین چه تفاوتی دارد؟ شما با کدام صلاحیت در موضع قاضی نشسته اید و حکم صادر می کنید. آیا این معنی دمکراسی و پایبندی به اخلاق و منش انسانی است؟ نمی دانم می دانید که این نوع بیانات علیه شهروندان اروپائی تا زمانی که مدرک محکمه پسندی نداشته باشید جرم محسوب می شود یا نه؟

                    دکتــر نـراقـی ـ 02.06.2007          سارکوزی فوق ایدئولوژی عمل می کند 

دكتر احسان نراقي دكتراي جامعه‌شناسي خود را از دانشگاه سوربن گرفته است؛ دانشگاهي كه نامش با تحولات فرانسه عجين شده است. وي سال‌ها  مشاور مخصوص مديركل يونسكو و عهده‌دار فعاليت‌هاي فرهنگي مختلفي بوده است. ‌ ايشان در سال 1964 ميلادي نشان افتخار فرانسه <لژيون دونور> را از ژنرال دوگل در تهران دريافت كرد و در سال 1993 ميلادي نيز همين نشان را با درجه بالاتر در پاريس...

                          میـترا یوسفی ـ 02.05.2007        مرگ خوب است برای همسایه  

نه! مجاهدین قهرمان و هنرمند زنده و صاحب نام نمی خواهند! شاعر شوریده و انقلابی هم نمی خواهند که عاقبت شان چون مجتبی میرمیران به خودکشی برسد و چون کمال رفعت صفایی در هنگامه ی تلخ حمله و بدنامی از دایره ی بسته ی رجوی ها بگریزد. یکی خاموش و یکی خروشان، افشاگر حقایق شوند. الهه و عارف و ویگن به مثابه هنرمندان حقیقی، اگر دست از هویت خویش برندارند، بدرد مجاهدین نمی خورند.

                             پارس ایران  ـ 01.06.2007         شیوه های مهرورزی در قیبله مجاهدین

از زمانی که رئیس قبیله مفقود الاثر شده است و از زمانی که فتوحات زن رئیس قبیله در سرتا سر اقصی نقاط جهان زبانزد همگان شده است مخصوصا این اخری ان که جماعت سرکار گذاشته شده در لندن وارد نهمین هفته تحصن خود شده اند . ناظران وابسته به شورای وابستگی و خیانت بر این عقیده اند که استعفای تونی بلر از نخست وزیری انگلیس و سفر دور دنیای وی از نتایج همین تحصن هست.

                    بـی بــی ســی ـ 01.06.2007          مجسمه سازی هنر است یا ایدئولوژی ؟ 

درواقع مجسمه سازی و سیاست چه پیوندی با هم دارند؟ دیدگاه مردم و هنرشناسان نسبت به این نوع هنر در تاجیکستان چگونه است؟ از صحبت با برخی ساکنان شهر دوشنبه چنین برمی آید که بیشتر آنها از مضامن هنری و رموز سیاسی پیکره ها چندان خبری ندارند

                     ا ـ میرستاری ـ 01.06.2007         برگزاری جلسه فدراسیون ایرانیان اروپا با حضور امیر حسن چهل تن

فدراسیون نو پای اروپرس در راستای همکاری با دیگر نهادهای مردمسالار ایرانی در اروپا و ایران،  بر خود می بالد که میزبان آقای اميرحسن چهل تن،  نویسنده چیره دست ایرانی در  یک نشست ادبی -داستان خوانی به همراه پرسش و پاسخ-  در بروکسل می باشد.

                     ا ـ مهاجرین   ـ 01.06.2007         اعلام موجودیت انجمن حمایت از مهاجرین و ایرانیان مقیم قرانسه

انجمن "حمایت از مهاجرین و ایرانیان مقیم فرانسه"اعلام موجودیت کرده و سمیناری را به همین منظور برگزار میکند. صلح و همزیستی مسالمت آمیز، بر ترین انگیزه در روابط اجتماعی و فرهنگی جامعه ایرانیان و شهروندان فرانسوی است. انجمن "حمایت از مهاجرین و ایرانیان مقیم فرانسه" در مشارکت با انجمن های ایرانی مقیم فرانسه، هم میهنان عزیز ایرانی را به هر چه با شکوه تر برگزار کردن این سمینار دعوت میکند.

 سایت ایران قلم از انتشار مطالب و مقالاتی که در آن کلمات توهین آمیز استفاده شده، معذور است

مسئولیت مطالب درج شده بر عهده نویسندگان آن می باشد