_________ استفاده از مطالب اين سايت با ذکر منبع بلامانع است _________

" کانون ایران قلم"

kanoon@iran-ghalam.de

info@iran-ghalam.de

www.iran-ghalam.de

در حاشیه دیدار و مصاحبه با دکترابوالحسن بنی صدر

12.11.2010

 میلاد آریایی

بررسی مصاحبه دوستمان محمد حسین سبحانی با آقای  دکتر بنی صدر بازگو کننده نکات تاریخی است که سازمان مجاهدین و شخص رجوی تاکنون تلاش داشته اند آنرا از دیدگان مردم ایران پنهان وتا جایی که به رهبری مادالعمر این سازمان برمیگردد حتی از تاریخ معاصر ایران حذف کنند.از این زاویه که این حقایق از زبان دکتربنی صدر نخستین رییس جمهور و مهمترین متحد مجاهدین در شورا و در عین حال معروفترین شان بازگو شده است بسا حائزاهمیت است .

من که فرصت حضور در این مصاحبه را داشتم راستش تا روزها تحت تاثیر گفته هایی بودم که در آنجا مطرح شده وبرخی از آنها واقعا برای اولین بار میشنیدم. این مطالب مرا به گذشته های دور برد و یک بار دیگر سعی کردم گذشته بیست ساله خودم با سازمان مجاهدین را مرور کنم . سازمانی که به اعتماد نسل ما خیانت کرد و هنوز هم که هنوز است آنطور که شایسته است پاسخ این خیانت را نداده است . سعی میکنم نکاتی که برایم جالب بوده و مرا واقعا به فکر فرو برده است را خیلی خلاصه از نظرتان بگذرانم . 

 

 تا به پاریس و خیابانهای شلوغ اش برسیم خیلی زود گذشت وسایل مان هم خیلی مختصرو مفید بود وقتی به درب بزرگ خانه قدیمی رسیدیم مدتی منتظر شدیم که روال همه دیدار ها وسایل بازرسی شود تا داخل خانه شویم . آنچه که خیلی  جلب توجه میکرد سادگی وسایل و مبلمان قدیمی بود که  هیچ رنگی از تجمل نداشت ما با چای معمولی ولی صمیمانه پذیرایی شدیم  پانزده دقیقه ای طول کشید که من وسایل فیلمبرداری و مصاحبه را آماده کردم واندکی بعد مردی لاغر اندام با چهره ای همیشه خندان با موهای سفید و جوگندمی و کت و شلواری مرتب و اتو کشیده واگر چه کمی گشاد وارد اتاق شد من اولین باری بود که دکتر بنی صدر را میدیدم. خیلی صمیمی به رسم ایرانیان روبوسی کردیم و نشستیم.

 

نداشتن شهامت بر عهده گرفتن انفجار ها و ترورهای جمعی

بسیاری از جمله سازمان مجاهدین روز سی خرداد را سرفصل شروع مبارزه مسلحانه اعلام می کنند و تلاش دارند که همین را هم جا بیندازند ولی من فکر میکنم تاریخ واقعی شروع فصلی خونین و تاریک در تاریخ میهن ما که منجر به انسداد سیاسی گسترده و مدت دار شد سرآغازش هفتم تیر ماه بود روزی که مقر اصلی حزب جمهوری اسلامی منفجر شد وبیش از یک صد تن کشته شدند .

ابعاد گسترده اجتماعی ، سیاسی ، و حتی تاریخی این رخداد و ترورجمعی بالاترین مسئولین حکومتی تاثیرات  بسیار ادامه داری داشته است و همچنین نحوه به اجرا درآوردن آن نیز تاهم اکنون  در سایه ای از ابهام و پنهان کاری باقی مانده است آنچه خیلی تامل برانگیز است و در لابلای برخی مصاحبه ها به چشم می خورد نقش و ردپای مستقیم یک دولت خارجی در این میان رد نمی شود .

 

 راستی برای مردم و سرزمینی چون ایران که نخستین روزهای بهار آزادی اش را سپری میکرد و در مسیرتجربه اندوزی پس از سالیان دیکتاتوری و سلطنت شاهان در وادی دمکراسی  قدم برمیداشت چه کسانی مسیری را طراحی نمودند که محصول اش تا به امروز ریخته شدن خون های بسیار و بی سرانجام بوده است؟ چه کشورها و چه جریانات جهانی پشت سر حوادث نا بهنگام ایران مخفی شده بودند و بیچاره جوانان ما که در ابتدای جاده زندگی طعمه و هیزم آتش افروزان سیه کار شدند. چه کسی پاسخگوی تغییر مسیر ایران است؟ آیا واقعا هیچ راهی وجود نداشت، این شتاب و عجله و شهوت قدرت سیاسی از کجا ناشی میشد؟ آیاعقده سالیان زندان زمان شاه را  باید جوانان و نسل پس از انقلاب پس میداد ؟  

سازمان مجاهدین آنزمان بطور رسمی در نشریات مختلف اش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت و از آن با عنوان " خشم خلق " نام میبرد برای من خیلی عجیب بود که چگونه در مقابل سوال دکتر بنی صدر نمایندگان سازمان مجاهدین آنرا نفی کرده واز خودشان سلب مسئولیت میکردند درحالیکه سازمان آنرا بزرگترین عملیات تاریخ حیات خود میدانست. آقای بنی صدر طی همین مصاحبه گفتند:

"... در روزی بعد از انفجار در حزب جمهوری اسلامی آقای عباس داوری و آقای عضدانلو از سوی آن گروه مجاهدین خلق نزد من آمدند در منزل شهید لقایی . از آنها پرسیدم این انفجار حزب جمهوری کار شما بوده ؟ گفتند نه کار ما نبوده و البته همان روز من یک بیانیه ای در محکوم کردن آن انفجار صادر کرده بودم . خوب حالا من چرا از آنها پرسیدم چون اصرار بر من میشد که باصطلاح اتحاد با این سازمان یعنی  شورای ملی مقاومتی که با شرکت این سازمان را بپذیرم و من هم دنبال بهانه بودم که نپذیرم به لحاظ اینکه در واقع خود را قربانی آن سازمانهای سیاسی میدیدم که قدرت مداری افراطی شان از عوامل استقرار استبداد ملا تاریا شده بود..."

به نقل از مصاحبه محمد حسین سبحانی با دکتر ابوالحسن بنی صدر ، کنکاشی در باره شورای ملی مقاومت

 

دکتر بنی صدر در همین مصاحبه اش اشاره داشت که در فردای همان روز اطلاعیه ای مبنی بر محکوم کردن این عمل انتشار داده است و راستی اگر دکتر بنی صدر چنین کاری نکرده بود باز هم نمایندگان سازمان مجاهدین  اعلام میکردند که این انفجار کار آنها نبوده است ؟ این رخداد و نحوه برخورد سازمان مجاهدین نشان میدهد که از همان ابتدا سازمان مجاهدین با بنی صدر رو راست نبوده است و تنها تلاش داشته به هر قیمت شده از شناخته شدگی و محبوبیت ایشان به عنوان رییس جمهور ایران سواستفاده کرده و اهداف خودش را بر کرسی بنشاند  حوادثی که برسرراه آینده این اتحاد بوجود آمد بخوبی نشانگر همین حقیقت است .

 

عدم پایبندی به اصل اساسی عدم هژمونی و داعیه رهبری انقلاب نوین

دکتر بنی صدر در میثاقی که نوشته بود و همان مبنای بوجود آمدن تشکل " شورای ملی مقاومت " گردید بر روی سه اصل استقلال ، آزادی و عدم هژمونی هر یک از اعضا از جمله سازمان مجاهدین تاکید جدی شده و مبنای اتحاد تشکل ها شناخته شده بود ، ولی مسیر گذشته سازمان مجاهدین کما اینکه تا همین امروز موید این موضوع است که سازمان مجاهدین خودش را تنها آلترناتیو جمهوری اسلامی دانسته وبه مبارزه دیگر جریانات را نه تنها احترام نگذاشته بلکه با انواع اتهامات رد میکند که این خود دقیقا خبر از تحمل ناپذیری و پذیرش دیگر جریانات سیاسی در عمل اجتماعی میدهد و خود شیفته تنها خودش را مبارز واقعی دانسته و مبارزه دیگران را به هیچ میشمارد. آقای دکتر بنی صدر طی مصاحبه خود تاکید کرد که :

 " رجوی گفت به اینکه ما در آینده هیچ چیز نمیخواهیم الا اینکه بتوانیم فعالیت سیاسی داشته باشیم ، نه دولت میخواهیم ، نه توقع شرکت در دولت میخواهیم و از این تعارفات فراوان فرمودند و( گفتند) قبول داریم هدف باید استقلال باشد هدف آزادی باشد ، قدرت نباشد و این صحبت ها را هم کردند..."

به نقل از مصاحبه محمد حسین سبحانی با دکتر ابوالحسن بنی صدر ، کنکاشی در باره شورای ملی مقاومت

 

اکنون به یقین میتوان دید و اثبات نمود که سازمان مجاهدین این حرف ها را برای فریب بنی صدر در آن  روزها زده است و عملکرد سی ساله این سازمان نشان میدهد که هرگز جز به پریدن بروی سکوی قدرت سیاسی در ایران و حکومت به هیچ چیز دیگری نمی اندیشده است  وگر نه مسعود رجوی خودش را مسئول مادالعمر شورای کذایی و همسرش هم رییس جمهور مادالعمر آن  نمی کرد نیرویی که به دمکراسی و عدالت اجتماعی معتقد است هرگز به شکلی چنین عریان افکار درونی و ارتجاعی اش را جامعه سازمانی نمی پوشاند.

 

آقای دکتر بنی صدر در مصاحبه اش اشاره میکند که :

 "... مصاحبه ها که میکرد و می گفت ما سه ماه دیگر ایران هستیم و رژیم در حال متلاشی شدن است و جوری که خلاصه مثل اینکه ما تنها آلترناتیو هستیم و اینها که قرار بود هر کس که عضویت در شورا را پذیرفت عضو شوراست و نپذیرفت هم ما حق نداریم به او بگوییم تو چرا نپذیرفتی و مبارزه تو بیخود است چون عضو شورا نیستی همه حق دارند به هر طریقی که میخواهند و میتوانند برای آزادی و استقلال مبارزه کنند. گفت نه،  شروع کرد به پای و پی این و اون پیچیدن و اینها با اخلاق سازگاری نداشت..."

به نقل از مصاحبه محمد حسین سبحانی با دکتر ابوالحسن بنی صدر ، کنکاشی در باره شورای ملی مقاومت

 

برقراری دستگاه سرکوب و تفتیش عقاید آن روی سکه هژمونی طلبی

برقراری دستگاه سرکوب و تفتیش عقاید از همان بدو ورود به خاک عراق در سال 1365 با زندان های موسوم به" رفع ابهام " شروع شد و سپس طی سالیان به زندانهای سال 1373 تا محاکمات سال 1380 و نشست های رنگارنگ " دیگ" - " عملیات جاری " و " غسل هفتگی " ارتقا یافت . آنچه من تجربه کرده ام این است که تمامی آنچه این سازمان درتشکیلات خود به اجرا گذاشته است حلقه های متصل از زنجیره  دستگاه سرکوب گری که کسی نتواند در درون تشکیلات فرصت یا جرات انتقاد به مسئول اول همه این جرم وجنایات یعنی مسعود رجوی را داشته باشد، جریانی که به نواندیشی معتقد است هرگز احتیاج به راه اندازی چنین شبکه ای آن هم در درون اعضا و مناسبات اش نداشته و ندارد

جریانی که به آزادی انسان و منزلت شایسته او معتقد است محال ممکن است دست به محاکماتی از نوع محاکمات سال 1380 و محاکمه ناراضیان و تصمیم به حکم اعدام برای آنان بگیرد .

جریانی که به آزادی معتقد است محال ممکن است اعضای منتقد وبیست ساله خود را به زندان های صدام حسین  از جمله ابوغریب بفرستد تا زیر دست زندانبانان عرب هر توهینی به آنان روا شود.

 آری این  نشانه های بارز این دیکتاتوری به سرانجام نرسیده و مغلوب است  که به دروغ دم از حقوق بشر و دمکراسی و کرامت انسان میزند نیرویی که به آزادی و آزادیخواهی معتقد است محال ممکن است با اعضای خودش چنین کند که سازمان مجاهدین کرده است این سازمان از هم آلان سازمان اطلاعات و امنیت خودش را بنیانگذاری کرده است وبا داشتن دهها عامل کنترل فکری و تفتیش عقاید بخشی از کارنامه سراسر جنایت این سازمان در درون تشکیلات به تصویر کشیده شده است. دکتر بنی صدر به درستی تاکید میکرد که محصول چنین دستگاهی ترور اخلاقی وسپس فیزیکی افراد ناراضی است.

 

"... آدمی کارش این باشد که دائم در ترور اخلاقی این و آن حالا یک عده ای از این سازمان جدا شدند تمام اینها بدون استثنا از دید این آقا عضو "واواک" این رژیم اند بدون استثنا آخه شرم هم یک چیزی است در زندگی . مارکس گفت شرم یک احساس  انقلابی است خوب یک مقدار شرم اینها بیست سال و سی سال در آن سازمان بودند همچی که به تو گفتند نه درجا شدند " واواکی" ؟ خوب این ترور اخلاقی است و آدمی که به دشمن یک ملت می پیوندد و جیره خوار او میشود این نمیتواند بگوید من ایرانی ها را دوست دارم ایران دوستی رفتار مناسب خودش ام میخواهد..."

به نقل از مصاحبه محمد حسین سبحانی با دکتر ابوالحسن بنی صدر ، کنکاشی در باره شورای ملی مقاومت

 

هر چه جلوتر میرویم روند جدایی این دو نیرو یعنی سازمان مجاهدین و بنی صدر واضح تر و عیان تر میشود نقطه اوج این شکاف و جدایی وابستگی رجوی به دولت عراق و استقرار در خاک عراق است موضوعی که هرگز سازمان به آن نمی پردازد .و تلاش میکند با رمانتیسم  پوشالی نام آنرا " سفر تاریخساز صلح و آزادی " نامگذاری کرده  و برایش کتاب  چهارصد صفحه ای  زرین کوب!  ارائه دهد ولی افتضاح بوجود آمده بالاتر از آن است که کسی را بتوان فریب داد جالب اینکه  بالعکس تمام سیاسیون ایران و مردم عادی کوچه و بازار بر سر همین موضوع با سازمان مجاهدین جنگ دارند که چرا به دشمن و قاتل مردم ایران ملحق شده است و صد البته که سازمان سعی میکند ازاین سوال روشن  فرار کند  و پاسخ آنرا حواله به بعد از پیروزی در خاک ایران بنماید.

 

به نکات جالب این مصاحبه در قسمت های دیگر خواهم پرداخت و زوایایی که سازمان مجاهدین قصد داشته ودارد آنها را همچنان در تاریکی نگاه دارد اشاره و مورد کنکاش و موشکافی  قرار خواهم داد بخصوص زمان و نحوه تصمیم گیری ازدواج رجوی با دختر دکتر بنی صدر، در حالیکه هنوز خون اشرف ربیعی در تهران خشک نشده بود بخشی از این پنهان کاری تاریخی است  وبالاتر ومهمتراز آن اینکه  مسعود رجوی به دلایل جدایی خانم دکتر فیروزه بنی صدر از ایشان  هرگز نمی پردازد و در این مصاحبه به روشنترین شکل پرده ها فرو می افتند.  راستی چرا سازمان مجاهدین و شخص رجوی به این بخش از تاریخ سازمان شان هرگز نمی پردازند ؟ حلقه های پر ابهامی که پس از بیست سال  روشن و روشنتر می شوند .

ادامه دارد

میلاد آریایی

آبان ماه - هزار و سیصد و هشتاد و نه 

مطالب در ارتباط

ــ مصاحبه محمد حسین سبحانی با آقای دکتر ابوالحسن بنی صدر ( ایران قلم )

ــ خاطرات الهه قوام پور ، آهای مردم ! پسرم را ندیدید؟ قسمت دوم  ( الهه قوام پور )

ــ پیام علی جهانی به خانواده های زجرکشیده و  محمد علیرضا علیپور یکی از اسیران قلعه اشرف ( علی جهانی )

 ــ خاطرات  مهرداد ساغرچی یکی از قربانیان سازمان مجاهدین خلق ـ قسمت  سوم ( مهرداد ساغر چی )

ــ پیام میلاد آریایی برای خانواده های دردمند و علی باقرزاده یکی از قربانیان اسیر در قلعه اشرف ( میلاد آریایی )

ــ خاطرات الهه قوام پور ، آهای مردم ! پسرم را ندیدید؟ قسمت اول  ( الهه قوام پور )

ــ مصاحبه محمد حسین سبحانی با آقای دکتر ابوالحسن بنی صدر ( ایران قلم )

ــ پنجمین پیام صوتی خانم بتول سلطانی خطاب به ناهید بلوچستانی، الهام و شهرام کیامنش ( بتول سلطانی )

ــ داستان سی زن ( مهدی خوشحال )

ــ نامه خانم بتول ملکی  به خانم هیلاری کلینتون وزیر محترم امور خارجه آمریکا ( بتول ملکی )

ــ نامه ای به خواهرم بتول سلطانی ( الهه قوام پور )

ــ مصاحبه محمد حسین سبحانی با آقای دکتر ابوالحسن بنی صدر ( ایران قلم )

ــ مصاحبه بنیاد خانواده سحر با آقای علیرضا عینکیان ( بنیاد سحر )

ــ  نامه آقای میلاد آریایی به آقای اد ملکرت نماینده سازمان ملل متحد در بغداد ( میلاد آریایی )

ــ نامه سرگشاده کانون ایران قلم به نماینده سازمان ملل متحد در بغداد ( ایران قلم )

ــ چهل تن دیگر به جمع خانواده های متحصن مقابل قلعه اشرف در عراق پیوستند ( بنیاد سحر )

ــ اعلام جدایی آقای روح الله تاجبخش از فرقه مجاهدین در همبستگی با خانواده های دردمند اسیران قلعه اشرف ( روح الله تاجبخش )

ــ  کتاب " پیکر زخمی " منتشر شد ( بتول ملکی )

ــ علیرضا عینکیان از فرقه مجاهدین فرار کرد، گریزی دیگر از پادگان فرقه ای اشرف ( بنیاد سحر )

ــ  نامه ای از زبان یک تیرباران شده سال 1350 به مسعود رجوی ( میلاد آریایی )

ــ آمدم،حلقه به در کوفتم و برگشتم ( آریا ایران )

ــ مجاهدین ، نافی آزادی آدمی ( آرش رضایی )

ــ نامه بنیاد خانواده سحر به دبیر کل ملل متحد ( بنیاد سحر )

ــ شعری برای زن دلاور ایرانی خانم بتول سلطانی عزیز ( فرزاد فرزین فر )

ــ ترجمه کتاب فرقه ها درمیان ما منتشر شد ( ابراهیم خدابنده )

ــ پیام خانم بتول سلطانی به قربانیان اسیر در قلعه اشرف در مورد تجاوز های جنسی ، ایدئولوژیک مسعود رجوی ( ایران قلم )

ــ شکست اخلاقی آمریکا و اتحادیه اروپا در قبال تروریسم ( فرزاد فرزین فر )

ــ مجاهدین ، نافی آزادی آدمی - قسمت اول ( آرش رضایی )

ــ سوز و گداز  فرقه مجاهدین از روشنگری های فعالین حقوق بشر ( بتول سلطانی )

ــ خروج آمریکاییان از عراق و نگرانی رو به افزایش مجاهدین ( میلاد آریایی )

ــ خاطرات  مهرداد ساغرچی یکی از قربانیان سازمان مجاهدین خلق ـ قسمت دوم ( مهرداد ساغرچی )

ــ ذهن بیمار رجوی وانقلاب ایدئولوژی مجاهدین( علیرضا میرعسگری )

ــ کانون ایران قلم نسبت به تهدیدات تروریستی فرقه مجاهدین علیه خانم بتول سلطانی هشدار می دهد ( ایران قلم )

ــ غبار روبی از رای دادگاه کلمبیا در مورد سازمان مجاهدین ( بهار ایرانی )

ــ مجاهدین خلق از کجا تا به کجا؟ ( حامد صرافپور )

لینک به گزارش بیست و سوم سمینار پاریس ـ فیلم و متن مصاحبه با آقای مصطفی محمدی از کانادا  و رضا صادقی از فرانسه

لینک به گزارش بیست و دوم سمینار پاریس ـ فیلم و متن سخنرانی خانم نلی توماسینی فعال حقوق بشر از هلند

لینک به گزارش بیست و یکم سمینار پاریس ـ مصاحبه آقای بهزاد علیشاهی با آقای ایوب کردرستمی و خانم فریده براتی در حاشیه سمینار پاریس

لینک به گزارش بیستم سمینار پاریس ـ متن و فیلم مصاحبه با خانم حوریه محمدی  و آقایان بهادر خرمی و سعید حضرتی

لینک به گزارش نوزدهم سمینار پاریس ـ متن کامل سخنرانی خانم سلطانی عضو سابق شورای رهبری مجاهدین  در مورد فساد جنسی مسعود رجوی  + بخشی از فیلم های سمینار برای داونلود

لینک به گزارش هجدهم سمینار پاریس ـ سخنرانی خانم بتول سلطانی  + تماس خانم عبداللهی مادر یکی از قربانیان از مقابل  قلعه اشرف با سمینار پاریس  

لینک به گزارش هفدهم سمینار پاریس ـ نامه کمیته برگزارکننده سمینار پاریس به دکتر نوری المالکی نخست وزیر عراق

لینک به گزارش شانزدهم سمینار پاریس ـ فیلم و متن مصاحبه آقای میلاد آریایی با خانم سعیده جابانی

لینک به گزارش پانزدهم سمینار پاریس ـ متن و فیلم سخنان آقای آنتوان گسلر نویسنده و پژوهشگر سوئیسی  در سمینار پاریس

لینک به گزارش چهاردهم سمینار پاریس ـ حضور هیئتی از شرکت کنندگان سمینار پاریس در دفتر سازمان دیدبان حقوق بشر در پاریس

لینک به گزارش سیزدهم سمینار پاریس ـ متن و فیلم سخنان آقایان مسعود جابانی و شمس حائری در سمینار پاریس

لینک به گزارش دوازدهم سمینار پاریس ـ نامه کمیته برگزار کننده سمینار پاریس به وزیر دادگستری فرانسه + اسامی 182 حمایت کننده

لینک به گزارش یازدهم سمینار پاریس ـ سری دوم از عکس های سمینار پاریس

لینک به گزارش دهم سمینار پاریس ـ نامه شرکت کنندگان در سمینار پاریس به سفیر آمریکا در فرانسه + اسامی 182 حمایت کننده

لینک به قسمت نهم سمینار پاریس ـ سری اول از عکس های سمینار پاریس

لینک به قسمت هشتم سمینار پاریس ـ فیلم  کوتاهی از  برگزاری گردهمایی پاریس در حمایت از خانواده های قربانیان قلعه رجوی در عراق

لینک به گزارش هفتم سمینار پاریس ـ ملاقات هیئتی از شرکت کنندگان در سمینار پاریس با آقای دکتر ابوالحسن بنی صدر

لینک به گزارش ششم سمینار پاریس ـ نامه شرکت کنندگان در سمینار بزرگ پاریس به دبیر کل سازمان صلیب سرخ جهانی با اسامی 182 حمایت کننده

لینک به گزارش پنجم سمینار پاریس ـ هیئتی از شرکت کنندگان سمینار پاریس با نهادهای بین المللی دیدار خواهد کرد

لینک به گزارش چهارم سمینار پاریس ـ آکسیون اعتراضی در حمایت از قربانیان فرقه مجاهدین در شهر پاریس

لینک به گزارش سوم سمینار پاریس ـ قطعنامه شرکت کنندگان در حمایت از خانواده های قربانیان قلعه رجوی ، کمپ اشرف ـ عراق

لینک به گزارش دوم سمینار پاریس ـ فعالان حقوق بشر خارجی و ایرانی رهبری فرقه مجاهدین را متهم می کنند

لینک به گزارش اول سمینار پاریس ـ حمایت از خانواده های قربانیان قلعه رجوی ( کمپ اشرف ـ عراق

 

________________

قرائت قطعنامه سمینار پاریس  توسط آقای محمد حسین سبحانی

قسمت اول

http://www.youtube.com/watch?v=eErhoG7fmDQ

قسمت دوم

http://www.youtube.com/watch?v=6x5zTeg_t2Q

قسمت سوم

http://www.youtube.com/watch?v=6RWEnw8QbB4

_______________________________________________________________________

سخنرانی آقای مسعود خدابنده

http://www.youtube.com/watch?v=xqBmEt5yWQo

 

_____________________________________________________________________-

سخنرانی آقای مصطفی محمدی در سمینار پاریس

قسمت اول

http://www.youtube.com/watch?v=uB2rD5zSOlc

 

قسمت دوم

http://www.youtube.com/watch?v=B7VrWkWjfww

_____________________________________________________________________

 

سخنرانی خانم بتول سلطانی عضو سابق شورای رهبری مجاهدین  در مورد فساد جنسی مسعود رجوی

 

برای مشاهده فیلم در یوتیوب بر روی دو آدرس زیر کلیک کنید ـ قسمت اول

 

http://www.youtube.com/watch?v=_zcWmc9uLGU

 

http://www.youtube.com/watch?v=XGTl4Y_lCd8

 

 سایت ایران قلم از انتشار مطالب و مقالاتی که در آن کلمات توهین آمیز استفاده شده، معذور است

مسئولیت مطالب درج شده بر عهده نویسندگان آن می باشد