_________ استفاده از مطالب اين سايت با ذکر منبع بلامانع است _________

" کانون ایران قلم"

iran-ghalam@hotmail.com

www.iran-ghalam.de

سایت انجمن یاران در فرانسه آغاز بکار کرد

 

هیئت تحریریه سایت یاران - پاریس 11.04.2012

http://iran-yaran.fr/middle/1004-yaran.HTM

 

 

روز گذشته  سایت انجمن یاران در تاریخ 10.04.2012 میلادی برابر با 22 فروردین 1391 در جلسه ای  در شهر پاریس به صورت رسمی افتتاح شد. در این جلسه اعضای انجمن یاران  شامل آقایان سعید ناصری ، غفور فتاحیان ، علیرضا نصراللهی ، محمود سپاهی و همایون کهزادی به بیان دیدگاه ها و اهداف خود از تشکیل این انجمن در فرانسه پرداختند . همچنین در این جلسه افرادی از کشور آلمان از جمله آقای محمد حسین سبحانی حضور داشتند .

ما در روزهای آینده تلاش خواهیم کرد که مشروح این جلسه را در اختیار علاقمندان قرار خواهیم داد. ولی مایل هستیم در فرصت پیش آمده به صورت کلی دیدگاه ها و اهداف  خود را از تاسیس انجمن یاران در فرانسه بیان کنیم.

واقعیت این است که  ما « یاران » برآمده از نسلی سوخته و غارت شده هستیم که سینه‌ها مان مملو از شرح ناگفته ها ، و روح و جسم مان زخمی از هزاران تیغ ناجوانمردانه است. « یاران »  بازمانده از نسلی است که برای مردم محبوب و میهن عزیزاش گنجینه ای از تجربه‌های شکست‌خورده است. با شناختی که اکنون در پرتو از دست دادن جوانی مان بدست آوردیم به قطع و یقیین  برای جوانان میهنمان عبرتی هستیم تا آنان همچون ما نسوزند وشمع وجودشان آب نگردد و گلبرگ جوانی شان در مسیر ناشناخته‌ها پرپر نشود. ما یاران با یکدیگر در صدد هستیم به مانند همه آریایی ها در پیوند با یکدیگر فریاد آزادی  را با فانوسی فرا روی راهمان،  و با قلمی سبز و  مصلحانه در دست مان ،  آوا و  و پیام رهایی را به سراسر ایران و جهان لینک کنیم، تا در سپیده سحر،  نجات سایر یاران را شاهد باشیم و در این راه دست همه دوستان و عزیزان را می فشاریم .

ما باید اقرار کنیم  ما « یاران » که در راه  دمکراسی و آزادی میهن گام گذاشتیم با صد افسوس در راه خواسته‌های نیک مان گم شدیم . شاید بتوان گفت در ابتدا گمراه نبودیم ولی در راه آرزو هایمان گم شدیم. البته نقش رهبرانی که بوقلمون صفت هر روز به رنگی در می آمدند و با صد نیرنگ و فریب سراب را به جای آب نشان مان میدادند را نبایست در این تجربه  با ارزش ، هر چند تلخ ، ناچیز و هیچ بشمریم.

آنچه حکایت اش رفت  مربوط به گذشته های نه چندان دور بود ، آنچه مربوط به آینده ماست اینکه:

طی سی سال گذشته، سازمان مجاهدین مسیر تبدیل شدن  از یک نیروی سیاسی به یک فرقه مذهبی را عمیقا پشت سر گذاشته و ما محصول چنین عقب گرد و تجربه شکست خورده ای هستیم. سازمانی که اعضای آن تحت فشارها و القائات سیستماتیک، وادار به قبول رهبری بی چون و چرای مسعود و مریم رجوی شده‌اند و در این مسیر تمامی دستورات وی ( نظیر طلاق اجباری، جدایی پدر و مادرها از فرزندان، انجام عملیات نظامی کور در شهرهای ایران، سوگند وفاداری به مسعود و مریم تا آخرین دم حیات و...) عملی کرده ولی اکنون برای جامعه سیاسی خود و میهن عزیزمان حرفی نو و جدید دارند.

ما تأکید میکنیم که شماری از کادرها و اعضای مجاهدین به خاطر عدم موافقت با سیاست های غلط و مزدور صفتی مسعود رجوی، خواهان جدایی از این سازمان هستند ولی سالهاست که مجاهدین (با حمایت نیروها و محافل غربی و عربی ) به شیوه های مختلف، از جمله جلب  و توقیف این افراد و سپس شکنجه های روانی و جسمی مانع از خروج آنها می گردند.

افرادی که سالها قبل با عشق به آزادی به این جریان پیوسته اند امروز بعنوان نسلی گم شده نیازمند کمک هستند. به ما کمک کنید تا بتوانیم آنها را به دنیای واقعی باز گردانیم.

هدف ما « یاران » کمک به روشنگری در عرصه سیاسی و در سطح جامعه ایرانی و همچنین کارشناسان و پژوهشگران غربی است . هدف دیگر ما کمک به خانواده‌هایی است که هم الان فرزندانشان در دستان این سازمان اسیرند.

از دیگر اهداف ما جلب پشتیبانی و همکاری سازمانهای بین المللی حقوق بشری جهت فشار وارد کردن بر رهبران مجاهدین برای رها شدن افراد و گروگانهای است که زندگی خود را قربانی مطامع قدرت پرستانی چون مسعود رجوی «رهبر مادالعمر این سازمان»  و مریم رجوی «رئیس جمهور خود خوانده»  است که سودای سرکوب و تحقیر مردم ایران را در سر میپرورانند . در این مسیر سخت و پر کوشش « یاران » پایگاه خود را در فرانسه  پاریس انتخاب کرده اند، جایی که رهبران و مسئولان این سازمان در آنجا مخفی و از عدالت گریزانند.

بی تردید ما دراین مسیر به کمک تک تک شما نیازمندیم و با امید به کمک خداوند و پشتوانه اراده هایمان قدم برداشته ایم. ما را جز آزادی و رهایی مردمان از دست وابستگان و مزدبگیران خارجی سودای در سر نیست.

 

پاریس ـ فرانسه

لینک به سایت ایران یاران

http://www.iran-yaran.fr/

 

 

پایان قسمت اول

 

سایت انجمن یاران در فرانسه آغاز بکار کرد ( قسمت دوم)

چرا انجمن و سایت یاران را در فرانسه تشکیل دادیم؟

 

 

هیئت تحریریه سایت یاران - پاریس 16.04.2012

http://iran-yaran.fr/middle/1007-Eftetah%20yaran.HTM

 

 

محمد سبحانی:

ابتدا لازم است به شما دوستان عزیز  تبریگ بگویم که به کمک همدیگه توانستین این انجمن و سایت یاران را راه اندازی کنید. من هم خوشحالم که شما دوستان عزیز میتوانید صدای دیگری باشید برای انان که در بند واسارت رجوی هستند. شماها که رنج ودرد اسارت در قلعه اشرف را با گوشت و پوست خود حس کرده اید  والان توانستین از ان اسارتگاه به دنیای ازاد پا بگذارید. من بیشتر مایل هستم که در این جلسه شما عزیزان صحبت کنید و میخواستم از شما دوستان عزیز خواهش  کنم که هدفتون از راه اندازی سایت یاران چه بوده است. طبعا پایگاه فعالیت سایت و انجمن یاران در فرانسه می باشد، در جایی که قلعه اورسوراواز در فرانسه واقعه شده وفرقه رجوی اینجا رو بعد از اشرف پاپگاه استراتژیکی خودش خواهد دانست و طبعا  او می داند که هم اکنون قلعه اشرف اون پایگاه استراتژیکی اش  از هم متلاشی میشه ، اهمیت کار شما دو چندان خواهد بود، نظرتان چیست؟

 

همایون کهزادی:

من هم به شما وهم به همه دوستان وبه ویژه به خانواده های داغدار واسیران دربند رجوی تبریک میگم.

راستش هدف اول و اخر ما از راه اندازی این سایت کمک به اسیران دربند و خانواده های عزیزی که چشم به راه عزیزانشان در عراق میباشند بوده وهست و با توجه به تبلیغات دروغین و سرسام آور فرقه مجاهدین و خرید آدم ها بازنشسته کشورهای مختلف که موقعیت های پارلمانی و دولتی داشته اند، کار سخت تر شده است. چون به طور واقعی صدای این اسیران به هیچ جایی نمیرسد و ما می خواهیم صدای آنهایی باشیم  که از این فرقه جدا شده و درد و رنج انجا راچشیده.  ماهم به همین خاطر با کمک همدیگر توانستیم این سایت که از اسمش هم معلوم هست یعنی یاران رو راه اندازی کنیم .

 

محمد حسین سبحانی:

آقای فتاحیان نظر شما چیست؟

 

غفور فتاحیان:

منم به همه دوستان عزیزم خانواده های عزیز وشما این اقدام رو تبریک میگم وامیدوارم که بتوانیم با کمک همدیگر صدایی باشیم برای اسیرانی که در بند رجوی هستند.  میخواهیم از طریق این سایت هم به کشورهای اروپایی وهم به دولت عراق بگوییم که نباید بگذارند این فرقه فعالیتهای تروریستی خودش را در کشورهای دیگر مثل قلعه اشرف محل تاخت وتاز خود کنند به هرحال منم خوشحالم ومجددا تبریک میگویم و از همین جا از کلیه دوستانی که از این فرقه جدا شده اند، دعوت می کنم که مصمم تر و جدی تر باید راه افشای فرقه رجوی را ادامه داد و ما در همین ارتباط آماده همکاری و کمک به سایر عزیزانمان می باشیم.

 

محمد حسین سبحانی:

اقای ناصری لطف شما هم نظرتان را بفرمایید ؟

 

سعید ناصری:

منم به همه دوستان واسیران وکسانی که مارا یاری کردند وهمچنین شما که بتوانیم این سایت واین صدای در گلو مانده اسیران را به گوش همگان برسانیم حقیقتا همانطور که دوستانم گفتند هدف اصلی ما فقط بخاطر نجات جان اسیران واینکه مجددا این فرقه نتواند پایگاه ترور خودش را در اورسوراواز محکم و رایج کند به همین خاطر ما به این نتیجه رسیدیم که این سایتو به اسم یاران را راه اندازی کنیم . طبعا فعالیت ما هم در راستای نجات قربانیان اسیر در قلعه اشرف می باشد و هم اینکه بتوانیم به این افراد بعد از آزادی کمک کنیم تا بتوانند امور پناهندگی خودشان را با توجه به تجربیات ما و سایر دوستان بهتر و سریع تر پیش ببرند. از سوی دیگر روشنگری های ما بتواند کمکی برای دولتمردان فرانسوی باشد تا قلعه اوورسورواز در فرانسه جانشین قلعه اشرف در عراق نشود.

محمد حسین سبحانی:

آقای نصراللهی نظر شما در مورد فعالیت و آغاز بکار سایت انجمن یاران چیست؟

 

علیرضا نصراللهی:

راستش 2 هدف از راه اندازی این سایت وجود دارد. اول اینکه بتوانیم کمک به کسانی که میخواهند واقعیتها را در مورد فرقه رجوی بدانند، کرده باشیم ما جداشده گان و یا بهتر بگویم قربانیان این فرقه که مدتها در درون این تشکیلات مورد شکنجه روحی و روانی و تعداد زیادی از دوستان حتی شکنجه جسمی قرار گرفته ایم، به این نتیجه رسیدیم که وظیفه داریم تا آنجا که میتوانیم آستینها را بالا بزنیم و تلاش بیشتری کنیم تا ماهیت این فرقه را به ایرانیان آزاده نشان دهیم.در طی این مدت من با افراد زیادی ملاقات داشتم . وقتی برای آنها خاطرات خودم را از مناسبات درون مجاهدین می گفتم، آنها ناخودآگاه به خشم می آمدند و برای ما کسانی که در درون تشکیلات بودیم سر تعظیم فرود می آوردند.

این برخوردها باعث شد تا تمامی جداشده گانی که در اینجا هستیم، به این نتیجه برسیم تا فعالیتهای منسجمی را جهت اطلاع رسانی همگان شروع کنیم و این عزم جزم ما مسبب راه اندازی این سایت قابل دسترس برای همه گردید.

دومین هدف ما از راه اندازی این سایت این است که حالا که تعداد زیادی از دوستان ما که دارند کمپ اشرف را ترک می کنند به آنها کمک کنیم تا آنها هم در هرکجا که هستند به ما بپیوندند تا بتوانیم دست در دست هم با واقعیات های موجود این ببر کاغذی را پاره کنیم. چون همه تشکیلات مجاهدین در فرانسه وجود دارد و ما میخواهیم نقطه مقابل آنها باشیم.

 

 

محمد حسین سبحانی:

آقای سپاهی شما هم ممکن است نظرتان را بفرمایید؟

 

محمود سپاهی:

باسلام خدمت همه دوستان عزیز وهمچنین شما واسیران دربند فرقه رجوی وبا تبریک مضاعف به همه کسانی که در راه ازادگی اسیران دربند قدم در این مسیر گذاشته اند همانطور که دوستانم گفتند ما بخاطر عزیزانی که دربند فرقه رجوی هستن وخانواده های داغداری که در بدترین شرایط عراق دست به تحصن زدن وبرای ازادی عزیزانشان همه سختی هارا به جان خریدن ما هم در حمایت وشریک بودن در این سختیها به کمک همدیگر این سایت یاران را راه اندازی کردیم والان بسیار خوشحالم که میتوانیم صدایی باشیم برای این عزیزان در بند . من همیشه خودم هنگام جدایی از فرقه و چالش هایی که پیش روی داشتم به این فکر می کردم که آیا در بیرون از فرقه کسی هست که به من کمک کند. من می خواهم به همه این دوستان بگویم که ما تک تک آماده هستیم که به کمک شما بشتابیم.

 

محمد حسین سبحانی:

ممنون از پاسح شما عزیزان. می خواستم سوال بعدی را از خود شما آقای سپاهی داشته باشم. نظرتون در رابطه با فروپاشی قلعه اشرف در عراق  چیست وچرا فرقه رجوی کماکان داره در روند این فروپاشی اخلال ایجاد میکند؟ چرا در روند دستور کار کمیساریای عالی پناهندگان  درکمپ موقت ترانزیت لیبرتی اخلال می کند و سران فرقه مجاهدین بهانه سازی می کنند تا روند انتقال افراد از اشرف به کمپ موقت ترانزیت وسر انجام رفتن به یک کشور ثالث  با کندی صورت بگیرد؟

محمود سپاهی:

بله ، واقعا سوالی که الان در میان هست این هست که چرا رجوی ازفروپاشی اشرف وانتقال افرادبه کمپ ترانزیت لیبرتی میترسد وهزار مدل بهانه میگیرد که تا شاید بتواند این روند را متوقف کند . من ودوستانم که جدیدا سایت یاران  را تشکیل دادیم میتوان گفت که اخرین دسته از نجات یافتگان هستیم که توانستیم به اروپا بیاییم ودر اینجا به زندگی معمولی خود ادامه بدهیم ودر کنار این زندگی کمک کنیم به دوستانمان در زندانهای رجوی.

همه کسانی که در اشرف بودیم وکسانی که مجاهدین را میشناسند خبر از شتشوی مغزی دارند ومیدانند که چه بلایی هست.  مثلا ما یک فرد را در نظر میگیریم که بیست سال در اشرف بوده در اشرف بودن یعنی در قبر بودن . چون هیچ رابطه ای با دنیای بیرون ندارد وهرچه هست تفکرات فاسد رجوی هست و فرد  چه بخواهد وچه نخواهد با این شرایط شکل میگیرد فکرش وذهنش وتمام عادات روزانه اش مصرف مجاهدین میشود وبه نوعی میتوان گفت که کم کم فرد از دنیای بیرون میترسد از همه چیز میترسد حتی از خانواده خود ودوستان خود وفکر میکند که بعد از مجاهدین زندگی نخواهد داشت وخود را مجبور میکند که روز بگذراند وگر نه با اینهمه دروغی که رجوی در این سالیان گفته دستش پیش یک بچه ده ساله هم روشده وبه همین دلیل هست که میگویم شستشوی مغزی چون با شرایط فعلی اشرف یک عقل سالم هرگز در ان مکان نمیماند واز هر طریق که شده خود را نجات میدهد.

دلیل ترس مسعود رجوی سرکرده  مجاهدین  هم همین هست که فرد مبادا دنیای بیرون را ببیند وببیندکه زندگی در دنیا متفاوت هست دوستی هست ازادی هست ومهمتر از همه خانه وخانواده هست . این یعنی مرگ اندیشه رجوی  چون یکی یکی افرادش را که سالیان فکر میکرد مال خود اوست را از دست میدهد واین از نتایج سحراست باش تا صبح دولتش بدمد وجالبتر ابنکه برای به تاخیرانداختن جابجایی سازمان ملل را متهم میکند به دروغ پردازی یا بهانه می گیرد که افرادش به مرز اردن منتقل شوند .

با شکل گرفتم کمپ تزانزیت (لیبرتی) امیدوارتر باید شد چونکه این کمپ در اختیار دولت ونیروی عراقی هست ودیگر مسولین سازمان به شکل قبلی کنترلی نخواهند داشت ودر این صورت افراد فضای بیشتری برای فکر کردن خواهند داشت وبه نسبت اشرف خروج از کمپ ترانزیت اسانتر خواهد شد.

من ودوستانم به همین دلیل تصمیم گرفتیم که به زندانیان در اشرف کمک کنیم به کسانی که در کمپ ترانزیت هستند کمک کنیم, قبلا بصورت پراکنده مقالاتی در رابطه با اشرف می نوشتیم ولی الان تصمیم گرفتیم که در یک سایت بصورت منسجم این کار را بکنیم اسم سایت را گذاشتیم یاران وهرکسی که در این راه مارا یاری کند ازدوستان ویاران ماست . به امید ازادی زندانیان زندان اشرف .

 

ادامه دارد.

 

 

 

پایان قسمت دوم

 

سایت انجمن یاران در فرانسه آغاز بکار کرد ( قسمت سوم و پایانی)

چقدر رجوی می ترسد از این آه!

 

 

انجمن ایران یاران

21.04.2012

http://iran-yaran.fr/middle/1009-Eftetah%20yaran%203.HTM

 

 

محمد حسین سبحانی:

آقای کهزادی نظر شما  در رابطه با فروپاشی قلعه اشرف در عراق  چیست وچرا فرقه رجوی کماکان داره در روند این فروپاشی اخلال ایجاد میکند؟ چرا در روند دستور کار کمیساریای عالی پناهندگان  درکمپ موقت ترانزیت لیبرتی اخلال می کند و سران فرقه مجاهدین بهانه سازی می کنند تا روند انتقال افراد از اشرف به کمپ موقت ترانزیت وسر انجام رفتن به یک کشور ثالث  با کندی صورت بگیرد.

 

همایون کهزادی :

به نظر من بهترین جواب و ارزیابی همین نامه مریم رجوی به دولت عراق است که خودش بیانگر همه چیز میباشد .

مریم رجوی نامه ای به رئیس جمهور آمریکا نوشته و مثل مسعود با دجالگری گفته که فاجعه انسانی صورت می گیرد این در حالیست که بیانیه سفارت آمریکا در اواخر سال گذشته تایید کرده بود که انتقال آرام افراد از اشرف در عراق به کشور ثالت باید صورت گیرد. البته واقعیت اینست که بالاترین بحران برای یک فرقه خروج اعضای فرقه از زندان و رفتن به دنیای آزاد و افشای چره اصلی این قاتلان میباشد چرا چرا چرا وقتی مسعود رجوی در پیامش به اشرفی ها میگوید اگر سربازان عراقی در اشرف یا لیبرتی به شما حمله نکنند ده بار و اگر حمله کنند صدبار برنده اید , خب معلوم است دنبال صد بار برنده شدن است و از اعضای گرفتارش در عراق میخواهد هر طور شده سربازان عراقی را وادار به حمله کند  به همین خاطرمقاومت میکند که کسی از فرقه خارج نشود  نمیخواهد دستش رو شود وهمه چیز بر باد برود ما بر این اعتقاد هستیم که افشاگری علیه ستم و اختناق فرقه ای، امری لازم برای هر فرد جداشده از فرقه است چون این فرقه میخواهد اشرف دیگری را در فرانسه با همان سازو برگ وزندان وشکنجه وترور رو بنا کند ولی دقیقا نمیدانم از خالی بودن مغز است یا سربه زیر برف.

 دولت عراق هم مشاور امنیت ملی عراق روز جمعه گفت: رهبران پادگان اشرف مانع از ورود کمیته ی تحقیق وابسته به وزارت حقوق بشر برای عمل به مأموریتشان در مورد انتخاب ساکنان اشرف برای برگشت به ایران و یا انتخاب کشوری دیگر شدند خوب این از یک طرف پایان اشرف واز طرف دیگر ترسی هست که وجود رجوی را در بر گرفته است.

 

محمد حسین سبحانی:

آقای ناصری نظر شما چیست؟ آیا با توجه به محل فعالیت انجمن یاران در پاریس، آیا رجوی خواهد توانست ، یک قلعه دیگر در اوورسورواز فرانسه را بازسازی و گسترش دهد؟

 

سعید ناصری:

 این فرقه خیالات و خوابهای پنبه شتری در سر دارد فکر میکند که میتواند یک اشرف دیگر در اورسوراواز درست کند همان تشکیلات وهمان زندان وزندانبانی رابرپاکند به خاطر همین دارد اخرین تیر و زورش را میزند شاید از این ستون به ان ستون فرجی باشد. البته هنوز کار رجوی در قلعه اشرف تمام نشده است اما به موازات آن در حال تقویت قلعه اوورسورواز در فرانسه می باشد . البته بر اساس اطلاعاتی که من دارم  هیچکدام از نفرات فرقه مجاهدین ، چه آنها که در قلعه اشرف مستقر هستند  و چه آنهایی که در قلعه اوروسورواز حضور دارند، حاضر به ادامه کار با فرقه مجاهدین نیستند،  مگر تعداد انگشت شماری وانهم سر جلادان ومهره های که در خون جوانان ایران دست داشته اند .

 

محمد حسین سبحانی:

آقای فتاحیان شما نقش مسعود رجوی را در  فرقه مجاهدین چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا وی کماکان بعد از فروپاشی قلعه اشرف نقش رهبری خودش را در فرقه حفظ خواهد کرد؟

 

غفور فتاحیان :

به نظر من نقش مسعود رجوی در فرقه مجاهدین یک نقش کلیدی و بدون جایگرین می باشد و مطمئنا فرقه مجاهدین در نبودن رهبری فرقه ، ما  شاهد  فروپاشی و شقه شقه شدن این فرقه خواهیم بود  و اطمینان داریم که اگر رهبری سازمان نتواند به مثابه یک رهبری که در کنار اعضایش باشد این دقیقا همان جدا سازی سر از بدنه هست ومنجر به فروپاشی فرقه خواهد شد واگر  نتواند حضور فیزیکی داشته باشد، واز همین الان رو به افول و دچار شقه و انشعاب شده و همچنان موقعیت رو به ضعف رهبری تبدیل خواهد شد . حضور جدا شدگان  و معترضین سابق این فرقه که هم اکنون در کشورهای اروپایی عرصه را از هربابت  بر فعالیت های این فرقه تنگ تر کرده اند، بدون شک به مثابه آخرین میخ تابوت فرقه عمل خواهند کرد.

 

محمد حسین سبحانی:

روزگاری اعضای منتقد و ناراضی سازمان مجاهدین در عراق به مسعود رجوی می گفتند که حضور در عراق و رابطه با صدام حسین خیانت است و سرانجامی جز بن بست برای آن وجود ندارد و به این موضوع اعتراض و انتقاد می کردند و بهای آن را هم سال ها در زندان انفرادی و زندان ابوغریب پرداختند. آقای نصراللهی شما فکر می کنید واقعا رجوی خروج از عراق را برای خودش تصور می کرد؟

 

علیرضا نصراللهی :

البته به نظر من رجوی این تصور را می کرد که خروج این فرقه در عراق دیر و زود دارد ولی سوخت  و سوز ندارد. ولی مایل بود که این خروج برایش اجباری در ذهن اعضای فرقه تلقی شود، زیرا اگر خروج از عراق اختیاری بود رجوی باید پاسخ می داد پس چرا به عراق آمده است؟ چرا اعضای سازمان را در اعتراض به این موضع به زندن های انفرادی و ابوغریب فرستاده است. اما بعد از سالها که مجاهدین در عراق زندگی میکردن بلاخره زمان ان فرا رسید که خاک عراق را برای همیشه ترک کنند .

قبل از جنگ امریکا به عراق، صدام پشتوانه محکمی برای رجوی بود. رجوی در عراق برای خودش دولتی در دولت بود که حتی به مردم عراق هم در بعضی از مواقع زور میگفت مثل جنگ خلیج که مجاهدین از سرنگونی صدام جلو گیری کردن. بعد از سقوط صدام رجوی هم یتیم شد ومردم عراق هم که در گذشته از همکاریهای رجویی وصدام مطلع بودند خواستار اخراج مجاهدین از عراق شدن.

رجوی خوب میداند با از دست دادن اشرف یعنی از دست دادن همه چیز و دیگه بازی را باخته چون با خارج شدن نیروهایش از عراق دیگه نمیتونه انها رو کنترل کنه .

 

محمد حسین سبحانی:

پس به همین دلیل فرقه مجاهدین در مسیر کار کمیساریای پناهندگان برای انتقال افراد از اشرف به کمپ موقت تراتزیت لیبرتی کارشکنی می کند؟

 

علیرضا نصراللهی :

بله ، دقیقا به همین دلیل است. شما مطمئن باشید وقتی دوستان ما از این قفس ازاد شودند به جامعه بر میگردند، یعنی به دنیای مهر،عاطفه، محبت و رجوی خوب میدونه ریزش اعضایش شروع میشه. برای همین به هر قیمتی نمیخواهد اشرف را از دست بدهد. از دست دادن اشرف یعنی منهدم شدن سازمان مجاهدین من فکر کنم کار کمیساریا در این روند به مشکل بر خواهد خورد چون دستور این است که به هر قیمت نباید عراق را ترک کرد چه بسا شعار انها این است در که عراق به دنیا نیامدیم ولی در عراق خواهیم مرد.

من فکر میکنم انها نفراتی را توجیه کرده اند که در روند کار کمیسایار خلل ایجاد کنه و محیط کمپ را هم نا امن جلوه دهند. همه وهمه این کار ها برای این است که تیری در تاریکی رها کنند، بلکه شاید بتوانند زمان بخرند تا در عراق بمانند.  ولی الان دیگه وقتی نیست که صدام بود، دیگه زمان ان رسیده که اقای رجوی به همه جواب بدهد، چرا و به چه علت با خون این همه مردم بیگناه بازی کردی؟

 

محمد حسین سبحانی:

 بعدی را اگر اجازه بدهید از آقای محمود سپاهی بپرسم. شما آینده  فرقه رجوی را چگونه ارزیابی میکنیم با توجه به محدود بودن فعالیتهای این فرقه در عراق وچه خطراتی را میتوان پیش بینی کرد برای مردم ودولتهای اروپایی در صورت تمرکز نیروهای مجاهدین دراروپا بخصوص برای فرانسه.

 

محمود سپاهی :

برای پاسخ به سوال, اول باید افراد را به دو دسته تقسیم کرد ، یک دسته افرادی هستند که فریب خورده وقربانی هستند  ، دسته دوم کسانی هستند که همچنان هم فکر و هم سو با مجاهدین هستند

برای افراد دسته اول فریب خوده ها این افراد قربانی هستند ودر واقع کسانی هستند که در این بازی هنوز فرصت جبران دارند وبه طور کامل بازنده نیستند چراکه ما این را تجربه کرده ایم این افراد باید از هر فرصتی استفاده کامل را بکنند واز مجاهدین به هر شکل ممکن جدا شوند در این صورت هست که میتوانند به زندگی خود ادامه بدهند خوب وبد عمل خود را میتوانند در گذشته این سازمان تحلیل کنند سازمانی که دها سال به این افراد دروغ گفته دها سال استثمارشان کرده حضور این افراد در اروپا بسیار خوب وپر فایده هست چراکه این افراد میتوانند به بهترین شکل جنایات رجوی در اشرف را افشا کنند .

برای افراد دسته دوم این افراد که اصولا از افراد قدیمی ورده بالا هستند مشکل میتوان تصمیم گرفت چراکه خود مجری ومجرم هستند وکاملا فکرشان با مجاهدین که خود تشکیل دهنده این فرقه هستند هست, وبدون شک حضور این افراد در اروپا بسیار مشکل ساز خواهد بود واین برای مردم ودولتهای اروپا خطر ساز خواهد شد چراکه این افراد زبانی به اسم زبان نمیفهمند وهمه چیز را میخواهند در غالب خشونت حل بکنند بطور مثال در زمان دستگیری مریم غجر این افراد بودند که در وسط اروپا دست به خود سوزی زدند وقوانین فرانسه را زیر پا گذاشتند ومن شک ندارم که این افراد اگر روزی به اوپا برسند البته در کادر وچارچوب مجاهدین ,تجربه ای بسیار بد تر ودشوارتر از عراق خواهد شد .

 

محمد حسین سبحانی :

خوب آقای سپاهی به نظر شما چه باید کرد؟

 

محمود سپاهی :

به نظر من در این فاز دولت عراق باید درست عمل کند مجریان جنابت وجرم را باید تحویل دادگاه های بین المللی داد وکسانی که هنوزامیدی به باز گشتشان هست را برای مدتی ازادانه رها کند تا کمی خارج از دستگاه مجاهدین فکر کنند وبدانند که را هشان درست نبوده ودر ان صورت میتواند در رابطه با این افراد تصمیم بگیرد .

و اما اشرف و آینده او اشرفی که زمانی نامش دژ پایه دار بود زمانی که مریم قجر میگفت قلب تپنده مبارزه برای ازادی و الی آخر. اما همانطور که پیشبینی می شد درب اشرف برای مجاهدین بسته شد وب رای زندانیان باز اشرف در روزهای اینده به طور کامل تخلیه خواهد شد ولی هنوز معلوم نیست که چه اسناد جنایتی از زیر خاک و از سینه افراد بیرون خواهد زد معلوم نیست که این داستان را چگونه باید بست وچه کسانی را محاکمه کرد قاتلان معلومند مقتولان هنوز نه و هنوز معلوم نیست که جواب اینهمه جنایت را رجوی چگونه خواهد داد ایا تا اخر عمرش در اختفا خواهد ماند؟ و یا نه دستگیر خواهد شد ؟ در هر حال اه مادران درد پدران چشم انتظاری فرزندان دوری مادران و همه و همه اهی بود که مسعود رجوی و دیگر مجریانش را گرفته و وای که چقدر میترسد این مسعود رجوی از این آه. آه کودکان پدر و مادر ندیده، آه زنانی که شوهرانشان را به اجبار طلاق داده اند ، آه مردانی که رجوی به آنها خیانت کرد. آه پدران و مادران پیری که فرزندانشان را ندیده این دنیا را ترک کرده اند.

 

محمد حسین سبحانی :

آقای کهزادی ، شما الان اینده فرقه رجوی را چگونه ارزیابی میکنید بخصوص فعالیت این فرقه بعد از اینکه تو عراق با محدودیتهای قانونی و فیزیکی مواجه میشه این سازمان کلیه نیروهایش را میخواهد در فرانسه متمرکز کنه یعنی کماکان فعالیتهایش میتواند در فرانسه و کشورهای دیگر طبعا بیشترشود . شما چه نکات و هشداری برای جامعه جهانی دارید که بتوانید کمک کنید که دولتهای دیگه به ویژه دولت فرانسه با این مشکلات مواجه نشه، چیزی که الان دولت عراق با ان مواجه شده و  این غده چرکین رو بزرگتر نشه که دامن گیر دولت فرانسه هم بشود .

 

همایون کهزادی :

ما تلاش می کنیم در ملاقات های حضوری یا به صورت  نامه های رسمی به مقامات و نهادهای بین المللی نکاتی را که لازم است به اطلاع آنها برسانیم. اما شرایط فعلی فرقه مجاهدین را  سخنگوی وزارت دفاع عراق اخیرا به خوبی اعلام  اعلام کرد که از زمان آغاز فرار نیروهای ناراضی گروه تروریستی مجاهدین از درون این فرقه و پادگان اشرف، تاکنون 58 نفر از آنها موفق به فرار شده‌اند ابعاد این مساله زمانی روشن تر می شودکه یک نفر از این ترانزیت به بیرون راه پیدا کند اون وقت میدانید که عاقبت این فرقه چه خواهد شد چون سران فرقه به خوبی میدانند که دیگر جایشان در عراق نیست وباید بارو بندیل بسته به همین خاطر میخواهد جای پای خودش را در فرانسه یعنی در اور سوراواز محکم کند هرچند که این کار در یک کشور دموکراتیک امکان پذیر نیست ولی رجوی ودارو دسته اش کیسه ای بزرگ دوخته اند و نمیدانند که این کیسه سوراخ است به دست همانهایی که فکرش را نمیکرد به هر حال افراد بسیار زیادی از نفرات بالای سازمان از انها جدا در اروپا هم پهن کنند به نظر من اینده ای ندارند و ابتر بوده و خواهند ماند و ما هم چنین اجازه ای به انها نخواهیم دارد دیگر نمیخواهیم بیشتر از این این قاتلان از خون جوانانمان تغذیه کنند.

 

محمد حسین سبحانی :

نظر شما چیست آقای فتاحیان؟

 

غفور فتاحیان:

اینده مجاهدین تمام شد و رجوی مانده با حوضش واقعیت این است که در عراق همه چیز این فرقه تموم شد والان میخواهد بطور خاص در فرانسه روال قبل را ادامه دهد من با همین بچه ها در بسیاری از ملاقاتها ی که با ارگانهای حقوق بشری داشتیم از سازمان ملل کمیساریا ودیگر ارگانها داشتیم انهارا نسبت به خطرات این فرقه اگاه کردیم چه در اشرف وچه در فرانسه وخاطر نشان کردیم بخصوص دولت فرانسه باید مواظب رفتار وعملکرد این گروهک تروریستی باشد  اگر تا همین دیروز مریم رجوی میتونست با علم کردن اشرف واسیران ناراضی افراد را گول بزند دیگر بعد از این فروپاشی نمیتواند چون سیل وسونامی همه دروغها وشیاد بازیهای این فرقه را ویران کرده وباید گفت راستی رجوی شیاد مگر نگفتی باید پرونده مجاهدین خوب بسته شود پس چه کسی جوابگوی این همه خونی که به ناحق ریختی هست البته بگذار بگویم برای خاطر جمع بودن فرقه که خر با عرعر کردن از دست گرگ گریزی ندارن وباید به پای میز محاکمه کشیده شوین هم تو وهم دارو دسته شیاد و قاتلی که داری.

 

محمد حسین سبحانی :

آخرین صحبت های شما آقای ناصری را می خواهیم بشنویم، بفرمایید.

 

سعید ناصری:

 منم همین صحبهای دوستمان آقای فتاحیان  را دارم که آینده مجاهدین تمام شده دیگر بعد از فروپاشی وجمع کردن دکان اشرف همه چیز تمام شده اما رجوی میخواهد اب رفته را به جوب باز گرداند که این امکان پذیر نیست کار هر بز نیست خرمن کوبیدن گاوه نر میخواهدو مرد کهن به یومن داشتن خانواده ها جداشده ها کار این سازمان تمام شده وباید الان برای اسیرانی که در این کمپ به زور نگاه داشته شده اند تلاش بکنیم رجوی فکر میکند که میتواند دوباره اقا بالا سر باشه میتونه دوباره زندانو و شکنجه و حرمسرا راه بندازه ولی دیگر این تو بمیری از این تو بمیریها نیست حقیقتا دیگر این سازمان هیچ محبوبیتی از اول نداشته وبه مراطب الان خیلی بدتر از ان موقع هستش چون خیانت بزرگی که رجوی به مردم ایران کرد هرگز بخشیدنی نیست شما نگاه کنید چقدر خون ریخت چقدر ظلم چقدر شکنجه چقدر فریب چقدر نیرنگ فقط بخاطر رسیدن به قدرت وانهم به اسم خلق قهرمان ایران در صورتی که این شیادگری فقط برای رسیدن به خواسته های شوم رجوی برای قدرت بود و بس دیگر کسی چشم دیدن اینها را ندارد در اخر میخواهم بگویم رجوی ودارودسته اش به زباله دان تاریخ فرستاده شد و تبریک میگویم به دوستان اسیرم که دیری نخواهد گذشت به دنیای ازاد پا خواهند گذاشت.

 

محمد حسین سبحانی :

 به عنوان سوال آخر ، آقای نصراللهی شما آینده و جایگاه مجاهدین را در کجا و چگونه می بینید؟

 

علیرضا نصراللهی :

در رابطه با جایگاه و آینده مجاهدین باید بگویم که مجاهدین در این لحظه چه به لحاظ سیاسی و چه به لحاظ اجتماعی نه تنها در ایران بلکه در جهان هم دیگر جایی ندارند. چون در این سالها با اشتباهاتی که کرده اند و روشنگریهای جداشده گان، ماهیت این فرقه برای همگان برملا شده و در آینده هم دست آنها بیشتر رو خواهد شد.  چون با از دست دادن قرارگاه اشرف، دیگر نمی توانند تشکیلات منسجم داشته باشند و آدمها را تحت کنترل بگیرند و مجاهدین یا بهتر بگویم رجوی هم از همین موضوع می ترسد که این آدمها به اروپا بیایند و خیلی از آنها هم دست به روشنگری و افشای مجاهدین بزنند.  برای همین تا آنجا که می تواند می خواهد که کسانی را به اروپا بفرستد که برایش خطری نداشته باشند. به خصوص به فرانسه. رجوی مثل همیشه جمع بندیش اشتباه بوده و بازهم در این مورد اشتباه می کند، چون وقتی این آدمها به دنیای عادی یعنی زندگی برسند و بدانند دیگر تشکیلاتی پشت سر آنها نیست، آرام آرام به واقعیتهای موجود پی خواهند برد و خواه ناخواه وجدان خفته آنها بیدار خواهد شد و آنها هم به ظلمهایی که در طی این سالها به ایشان وارد شده، اقرار خواهند کرد. رجوی خودش خوب می داند که سازمان مجاهدین به آخر راه رسیده است و  باید دیگر بساطش را جمع کند چون دیگر کسی برایش تره هم حورد نمی کند.

من به تمامی دوستانم پیام میدهم که رجوی سالها به شما دروغ گفت و بهترین سالهای عمرتان را در عراق تلف کرد و شما را از زن و فرزندانتان دور کرد و در آخر هم همه را با یک ساک در عراق رها کرد مثل ما، الان وقت آن رسیده است که شما هم ماهیت اصلی این آدم تشنه قدرت و ثروت را رو کنید.

من می دانم به زودی همه شما به این حقیقت خواهید رسید.

 

به امید ازادی همه شما

 

پایان

 

 سایت ایران قلم از انتشار مطالب و مقالاتی که در آن کلمات توهین آمیز استفاده شده، معذور است

مسئولیت مطالب درج شده بر عهده نویسندگان آن می باشد